El líder del corrent crític d'ERC Esquerra Independentista (EI), Uriel Bertran, ha manifestat avui la seva voluntat de seguir treballant a ERC "des de dins" i ha culpat la direcció del partit que presideix Joan Puigcercós de la marxa de l'exconseller Joan Carretero.
Bertran creu que Carretero no se n'havia d'anar perquè "era un actiu importantíssim". "Espero que reconsideri la seva decisió", ha dit.
Així doncs, en declaracions a Catalunya Ràdio, Bertran ha qualificat d'"error" l'expedient que l'executiva d'ERC li va obrir a Carretero i ha titllat d'"irresponsabilitat" que alguns membres de la direcció del partit pensin que és necessari desprendre's dels crítics, perquè "ERC necessita que entrin milers de militants i que no marxi absolutament ningú".
Bertran ha negat que s'uneixi a Carretero, ja que ha expressat la seva voluntat de treballar "des de dins" d'ERC per "canviar" l'estratègia que fa sentir "incòmodes" un sector de la militància del partit republicà.
"Les persones passen, però el que perduren són les organitzacions i les grans idees", ha destacat Bertran, que ha aventurat que a ERC "segurament hi haurà alguna baixa més, encara que no de forma massiva".
A més, ha recordat que tant l'actual president d'ERC com el vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, van ser crítics amb la direcció del seu partit quan el liderava Àngel Colom en la dècada dels 90.
D'una altra banda, l'advocat i jurista Jaume Renyer, que va formar tàndem amb Bertran a les eleccions internes d'ERC celebrades el juny del 2008 en representació d'EI, sí que va anunciar ahir el seu desig de coordinar-se i unir esforços amb el líder de Reagrupament.Cat, Joan Carretero, després de donar-se tots dos de baixa com a militants d'ERC als últims dies.
Respecte al finançament autonòmic, Bertran ha instat la direcció d'ERC que deixi de buscar "pactes impossibles" amb el govern espanyol -"que sempre ens enganya i ens pren el pèl", ha dit-, i que passi a dedicar "tots els seus esforços" a aconseguir convèncer el conjunt del catalanisme que el que necessita Catalunya és "un Estat propi".
Política
Bertran culpa Puigcercós de la marxa de Carretero
Uriel Bertran, líder del corrent crític Esquerra Independentista dins ERC, ha qualificat "d'error" l'expedient que l'executiva d'ERC li va obrir a Carretero i ha titllat d'"irresponsabilitat" que alguns membres de la direcció del partit pensin que és necessari desprendre's dels crítics
Notícies relacionades
- Puigcercós anima Convergència a evolucionar per ocupar el centredreta independentista
- La direcció d'ERC expedienta Carretero i n'acorda la suspensió preventiva de militància
- El delegat del govern català a Lleida considera "bufonesca" la situació que havia creat Carretero
- L independentisme fa el salt al lliure mercat
- Carretero abandona ERC despres que la direccio hagi acordat expedientar-lo i suspendre-li la militancia
- Carretero deixa ERC i registra Reagrupament
- Esquerra Independentista lamenta "profundament" la baixa de Carretero i qualifica d''"error" l'expedient obert per la direcció
- Carretero es reuneix amb López Tena, que descarta fer un nou partit però no accions cíviques
- Jaume Renyer deixa ERC i dóna suport a Carretero
- Carretero adverteix que no se sotmetrà a un "judici sumaríssim" d'ERC
- Carretero obre el procés de captació d'afiliats
- Afirma Carretero
- Carretero deixa plantat Ridao
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.