Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

CDC suspèn temporalment de militància Macià Alavedra i Lluís Prenafeta

El portaveu del grup de CiU al Parlament, Oriol Pujol, fill de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol, argumenta que CDC creu que "la seva innocència serà més ben defensada i demostrada" fora del partit

El comitè executiu de CDC ha decidit suspendre temporalment de militància els dos exalts càrrecs dels governs de Jordi Pujol, Macià Alavedra i Lluís Prenafeta, que estan a la presó per la seva suposada vinculació amb una trama de corrupció urbanística.

Precisament, el portaveu del grup de CiU al Parlament, Oriol Pujol, fill de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol, ha estat l'encarregat d'informar aquest dissabte de la decisió que ha pres CDC després que el jutge Baltasar Garzón decretés ahir a la nit la presó per a l'exconseller d'Economia, Macià Alavedra, i l'exsecretari general de Presidència, Lluís Prenafeta.

Fins ara, CDC s'havia oposat a prendre cap mesura respecte a la militància d'aquests exalts càrrecs fins a conèixer la decisió del jutge Garzón i s'havia limitat a esperar que fossin Alavedra i Prenafeta els que presentessin per iniciativa pròpia la seva baixa per evitar qualsevol perjudici per al partit.

Oriol Pujol ha assegurat que la condició de militants dels imputats "entorpeix" i atorga un "excessiu grau de notorietat" al cas, per la qual cosa CDC creu que "la seva innocència serà millor defensada i demostrada" fora del partit.

A la tarda, CDC ha volgut remarcar que la suspensió de militància s'ha fet a petició dels mateixos implicats.

El dirigent convergent ha subratllat que, malgrat que "alguns pretenguin involucrar" el partit, CiU "no forma part d'aquesta suposada trama política" perquè les suposades irregularitats en les quals haurien incorregut Alavedra i Prenafeta pertanyen a l'"àmbit de la seva vida privada".

En aquest sentit, ha recordat que Macià Alavedra i Lluís Prenafeta fa 12 i 19 anys, respectivament, que no tenen cap responsabilitat política.

A continuació, Pujol ha reclamat explicacions al PSC perquè aclareixi "la implicació" dels socialistes implicats en la trama de corrupció urbanística destapada per l'Audiència Nacional, en entendre que la detenció de l'alcalde de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz (PSC), "permet pensar que es pugui anar més enllà".

"Consternat" pels fets i, sobretot, per les formes que la Guàrdia Civil va dispensar als dos "grans històrics" del partit, el portaveu de CDC ha considerat que les imatges que es van poder veure dels exdirigents emmanillats van ser "desproporcionades" i van suposar una "vexació pública i un escarni innecessari".

Oriol Pujol ha demanat "celeritat i eficàcia" a la justícia en la resolució del cas.

Segons l'acte del jutge Garzón, Lluís Prenafeta hauria percebut almenys 637.590 euros de les operacions Niesma i Badalona, mentre que Alavedra hauria blanquejat la mateixa quantitat fora d'Espanya -només entre maig i juny d'aquest any podia haver blanquejat 300.000 euros- per després tornar-la a introduir al país per intermediar en aquests mateixos projectes.
Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 14:41 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook