Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Mariano Rajoy acusa Zapatero de mirar cap a una altra banda davant la consulta d'Arenys

Afirma que els ciutadans tenen dret a conèixer la posició del govern i assegura que l'actitud del PP és la que s'ajusta a la Constitució Espanyola

Mariano Rajoy i Ana Mato, ahir després de la reunió de la direcció del PP Foto: Chema Moya / Efe .
El president del PP, Mariano Rajoy, ha recriminat al president del govern, José Luis Rodríguez Zapatero, que "calli i miri cap a una altra banda" davant la consulta sobre la independència de Catalunya celebrada diumege a Arenys de Munt.

Durant la seva intervenció davant la Junta Directiva Nacional del PP, Rajoy ha opinat que és "molt preocupant i sorprenent" que alguns partits que tenen càrrecs a les institucions "juguin a aquestes coses", que "només serveixen per generar problemes i distreure l'atenció d'allò important". Aquesta consulta "no és un tema menor ni amb el qual es pot jugar", ha remarcat Rajoy, que ha subratllat que la posició del PP a Catalunya és la que marca la Constitució espanyola i ha apuntat que els ciutadans tenen dret que el president del govern sigui clar i es posicioni en aquest assumpte.

Rajoy ha anunciat que dissabte que ve el PP proclamarà candidata a Catalunya Alícia Sánchez Camacho i ha remarcat que l'objectiu del seu partit durant els pròxims mesos és "convèncer molta gent que el que més convé a aquesta comunitat i a la resta d'Espanya és que es produeixi un canvi polític". "Treballarem perquè a Catalunya i a Espanya hi hagi un govern que s'ocupi de les necessitats reals de la gent i dels problemes que importen de veritat; alguns dirigents polítics haurien de reflexionar sobre això, després del que ha passat en la celebració de la Diada divendres", ha dit.

Respecte a la sentència que el Constitucional ha d'emetre davant els recursos presentats pel PP contra l'Estatut de Catalunya, pendent des de fa tres anys, Rajoy ha reiterat que vol un text que s'ajusti a la Carta Magna i ha afirmat que a Espanya "qui diu el que és o no constitucional" és l'alt tribunal, "i no un Parlament ni el dirigent de cap partit polític".

A més, ha dit que li agradaria que el president del govern reafirmés "amb contundència" la independència del TC perquè fins ara, segons la seva opinió, "l'únic que estem veient són declaracions de diferents membres del govern que estan en direcció contrària respecte a les regles del joc i als pilars del sistema democràtic".

"No es pot pressionar (l'alt tribunal), és inacceptable", ha afegit, abans d'apuntar que una vegada que es conegui la sentència s'haurà d'acatar" ens agradi o no, els agradi o no".
Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 22:08 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter