Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Hereu urgeix la requalificació del Miniestadi per evitar la marxa enrere del Barça

La tramitació començarà el gener

L'Ajuntament de Barcelona té pressa per començar "com més aviat " millor els tràmits urbanístics per a requalificar el Miniestadi i evitar que una nova directiva sorgida de les eleccions del FC Barcelona, previstes a la primavera, es tiri enrere, segons han informat fonts del consistori que encapçala Jordi Hereu.

La tramitació començarà el gener, un mes després del bloqueig del 10 de desembre a la Comissió d'Urbanisme de l'avanç de planejament de la Modificació del Pla General Metropolità necessària per al projecte, i del termini que havia fixat el mateix alcalde, Jordi Hereu, per tancar el projecte.

Malgrat que el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ramon García Bragado, digués després de la comissió que no venia d'un mes, el consistori considera que el pacte assolit el juliol amb el FC Barcelona i l'Ajuntament de Montcada i Reixac és "massa bo" per a la ciutat i per a la seva veïna Montcada com per tornar a repetir-se una oportunitat semblant.

L'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, ha afirmat també que "no ve d'un mes", tot i que ha admès sentir-se preocupat perquè l'elecció d'una nova junta del FC Barcelona pugui retirar el projecte. Davant d'això, ha defensat que allò "sensat i coherent" és tirar endavant la requalificació ja que guanyen els municipis i el club.

El pacte del juliol es va modificar aquest mes amb una addenda per compensar les 7,06 hectàrees d'equipament esportiu que es perdran amb la requalificació en terrenys de Vallençana i Pla d'en Reixac de Montcada, i en una ubicació per sobre de la plaça Alfons Comín de Barcelona on estava programat construir el túnel del Tibidabo. Inicialment només es limitava a Vallençana.

El bloqueig a la Comissió d'Urbanisme es va produir perquè el PSC es va quedar sense suports, ja que CiU i ERC van demanar més temps per estudiar l'addenda, i PP i ICV-EUiA (soci d'Hereu) rebutgen la requalificació. Fonts municipals consideren que va ser una jugada tàctica, ja que el 'sí' de la federació i l'abstenció d'ERC ja eren pactats per endavant.

L'Ajuntament de Montcada tenia previst votar l'avanç de planejament al ple de dimarts, tot i que finalment ho va retirar de l'ordre del dia en espera d'allò que faci Barcelona. L'alcalde ha explicat que l'hi va demanar el tinent d'alcalde d'Urbanisme de la capital catalana.

"Estem pendents de Barcelona", ha afirmat Arrizabalaga, que ha reconegut que la tramitació a la capital catalana és més complicada. Ha destacat que Montcada "no perd res" amb la requalificació del Mini sinó que guanyarà en equipaments i podrà acabar amb espais degradats al costat del riu Besòs, on hi ha naus industrials que no funcionen però que encara emmagatzemen materials.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 00:51 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter