El president de Proinosa, Josep Singla, ha negat aquest dimecres que tingui vincles amb l'operació Pretòria, que investiga el jutge Baltasar Garzón a l'Audiència Nacional.
Singla ha convocat una roda de premsa en què ha assegurat que la constructora va guanyar el concurs per adquirir terrenys a Santa Coloma i construir el Centre Comercial Gramenet el 2001, conjuntament amb Construccions Riera i Excover.
Posteriorment, el 2003, el projecte, la construcció del qual estava pendent, va ser venut per aquestes tres empreses a una instrumental holandesa que era propietat d'Eugenio Mora i en què van fer d'intermediari el bufet Petrus i l'assessor Luis Andrés García, Luigi, també imputat ara per Garzón.
Segons Singla, van ser els nous propietaris del terreny els que van negociar amb l'Ajuntament de Santa Coloma les dues requalificacions posteriors, de les quals la constructora de Singla "no va obtenir cap benefici", en paraules d'un dels directius de Proinosa.
El projecte es va comprar per 12 milions d'euros. Josep Singla ha assegurat que "es va obtenir un petit marge per la transacció", però no l'ha sabut xifrar, i ha assegurat que es van desprendre del projecte perquè els estudis que tenien asseguraven que el centre comercial no seria rendible.
Singla ha estat imputat per l'Audiència Nacional en l'operació Pretòria per associació il·lícita i tràfic d'influències per obtenir obra pública, però Proinosa assenyala que "l'únic vincle amb el centre comercial de Santa Coloma és que Luis Andrés García va fer d'intermediari amb l'empresa d'Eugenio Mora".
Els mateixos directius de l'empresa recorden que aquesta operació no és objecte de la investigació i que només serveix per indicar que Luigi i Singla es coneixien.
Luis Andrés García és un exdiputat del PSC, expulsat del partit per altres conflictes judicials per afers urbanístics que finalment no van quedar provats. Singla l'ha definit avui "com un operador lliure que té un despatx professional i havia tractat alguns temes de Santa Coloma".
Segons Singla, "Proinosa treballava esporàdicament" amb Luis Andrés García, però ha assegurat que en absolut era un assessor exclusiu de la constructora.
En tota la facturació de Proinosa, els contractes amb Santa Coloma suposen només el 4% del negoci, per tant és injust, ja que "fins i tot Gramepark, la relació amb Proinosa de la qual és la base de la interlocutòria de Garzón, només ha adjudicat el 15% d'obres a les quals s'ha presentat Proinosa", ha explicat Ramón Peñaranda, el director general de la constructora.
"Aquestes tres setmanes, i en especial els dies que vaig passar a la presó rebent un tracte que no mereixo en absolut, han estat molt durs, però no es tracta de la meva reivindicació personal, sinó de l'empresa, on treballen directament 400 persones i que factura 200 milions anuals", ha manifestat avui Singla.
Peñaranda ha recordat que l'empresa, que és la cinquena constructora de Catalunya, segueix operant amb normalitat, presentant-se als concursos i "esperem que aquesta situació no afecti la companyia", ja que "només existeix una imputació inicial, no és just que qualsevol contracte al qual hagi accedit Proinosa quedi en qüestió, és absolutament irracional".
Singla ha assegurat que no havia tingut mai negocis amb els altres imputats en el cas Pretòria, com Lluís Prenafeta o Macià Alavedra.
Política
El president de Proinosa nega tota implicació en el cas Pretòria
Singla convoca la premsa amb altres directius de l'empresa i assegura que ells van vendre els terrenys de Santa Coloma en qüestió abans de ser requalificats. Admet que Luigi va fer d'intermediari en aquella operació
Notícies relacionades
- Garzón rebutja deixar en llibertat provisional l'exalcalde i l'exregidor d'Urbanisme de Santa Coloma
- De Madre assegura que li és "difícil de creure" que Muñoz hagi fet el que se li imputa
- L'empresa Proinosa, de l'imputat Josep Singla, defensa legalitat de seves activitats
- La fiscalia demana més imputacions pel cas Pretòria
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.