Com a mínim una persona ha mort i diverses més han resultat ferides pels trets fets per homes armats contra els milers de partidaris de l'exprimer ministre i candidat a la presidència Mir Hosein Musaví, segons testimonis. Residents de Teheran han informat després que s'han produït trets en com a mínim tres districtes del nord de la capital.
Segons un fotògraf iranià, al final de la protesta, que havia estat prohibida pel ministeri de l'Interior però a la qual hi han assistit desenes de milers de persones, alguns manifestants han atacat un edifici en què hi havia membres de la milícia religiosa Basij, que a continuació han obert foc contra els agressors, matant com a mínim una persona i ferint-ne diverses més. De moment no hi ha confirmació oficial de víctimes.
Mentrestant, els residents de tres districtes del nord de la capital han informat que s'han produït trets a Velenjak, Jordan i Darous al vespre.
A partir d'aquest migdia, els carrers del centre de la capital iraniana s'han anat omplint a poc a poc de partidaris de Musavi per a la gran manifestació que s'havia convocat ahir i que ja havia estat definida com a il·legal pel govern.
Amb motiu de la convocatòria, l'exprimer ministre Musavi ha reaparegut davant dels seus seguidors, abillats amb el color verd de la campanya. És la primera vegada que apareixia en públic des que el Consell de Guardians va anunciar la reelecció de Ahmadinejad per més del 30% dels vots de diferència.
Noves eleccions
L'expresident iranià, el moderat Mohamad Khatami, ha demanat la celebració de noves eleccions després del rebuig popular als resultats dels comicis de divendres que van donar la victòria amb un 64% dels vots a Mahmud Ahmadineyad, segons informa l'agència France Presse.
El Consell dels Guardians, el principal òrgan legislatiu de l'Iran, ha anunciat que ha rebut oficialment els recursos de dos candidats presidencials, entre els quals el reformista Mussavi, contra els resultats de les eleccions de divendres passat i que d'aquí a 10 dies prendrà una decisió sobre aquesta qüestió.
Per la seva banda, la Unió Europea (UE) ha demanat aquest dilluns a les autoritats iranianes que investiguin les alegacions de frau en les eleccions presidencials celebrades divendres i que donin resposta a les preocupacions de la comunitat internacional pels enfrontaments entre seguidors i opositors d'Ahmadinejad.
Política
Com a mínim un mort i diversos ferits pels trets contra els partidaris de Musavi a Teheran
Milers de seguidors del candidat reformista Mussavi desafien el govern i es manifesten pel centre de Teheran contra el resultat dels comicis
Notícies relacionades
- 100 líders reformistes, detinguts a l'Iran
- 7 morts en la manifestació proreformista a Teheran
- Ahmadinejad, reelegit president de l'Iran
- Dues manifestacions simultànies a Teheran a favor i en contra d'Ahmadineyad
- Punt dinflexió a lIran
- Milers de seguidors reformistes surten al carrer per quart dia consecutiu
- Guerra electoral a Iran
- Ahmadinejad treu importància a les protestes postelectorals i Mussavi demana l'anul·lació de les eleccions
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.