Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

"Ens sentim legitimats pels militants d'ERC que ens van donar la confiança en l'últim Congrés Nacional"

Esqueera inicia el procés per designar Puigcercós com a candidat a la Generalitat

La comissió permanent d'ERC ha iniciat aquest dilluns el procés intern dins del partit que ha de conduir a la proclamació del líder d'aquesta formació, Joan Puigcercós, com a candidat a la presidència de la Generalitat en les eleccions catalanes previstes per a l'any 2010.

Segons que ha explicat el vicesecretari general de coordinació interna, Eduard López, Puigcercós ja ha expressat formalment la seva voluntat de ser el pròxim cap de llista, i ha quedat obert el procés que ha de culminar en la seva proclamació.

López ha destacat que aquest procés intern tindrà lloc en "un clima de plena normalitat", cosa que ha corroborat el secretari general d'ERC, Joan Ridao, en recordar que Puigcercós haurà de començar a reunir els suports necessaris per sustentar la seva precandidatura.

Per això, l'actual president d'Esquerra haurà d'aconseguir les firmes d'una tercera part de l'Executiva, d'un 25% dels membres del Consell Nacional o del 10% dels militants.

Si, com sembla, al final del procés només hi ha un candidat, llavors aquest serà ratificat pel Consell Nacional, mentre que només en el cas que n'hi hagués més d'un caldria convocar eleccions primàries.

Segons Ridao, en la reunió de la comissió permanent s'ha dut a terme un balanç del primer any de mandat de la direcció del partit sorgida de l'últim Congrés Nacional, que ha estat valorat com a "positiu" perquè "després d'haver aclarit alguns interrogants, com més temps passa, més legitimats ens sentim els que vam obtenir la confiança dels militants".

Ha apuntat, en aquest sentit, que segueix sent voluntat de l'executiva incorporar-hi "persones que representen altres sensibilitats", per a la qual cosa "en les últimes setmanes hem mantingut intensos contactes i reunions".

Sobre les pròximes eleccions catalanes, Ridao ha avançat que els dirigents d'ERC es "mobilitzaran" per tot el territori "per explicar el treball fet i preparar" els comicis.

Preguntat sobre l'assemblea que el sector crític Esquerra Independentista, que encapçala el diputat Uriel Bertran, ha convocat per al dia 20, Ridao ha indicat que la direcció d'ERC "la respecta totalment", perquè es tracta d'"un grup de militants que emparats en el seu dret a la llibertat d'expressió es reuneixen i parlen".

Ha precisat, això no obstant, que si aquests militants aproven una ponència en la qual es qüestiona les actuals aliances del partit aquest document "no tindrà cap validesa oficial", i únicament serà un reflex de les seves opinions personals, atès que, segons ha recordat, Esquerra Independentista ni tan sols s'ha constituït com a "corrent d'opinió" reconeguda segons els estatuts.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 05:51 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter