El síndic d’Aran, Francés Boya, ha advertit que si no es desbloqueja la seva intervenció a la comissió que negocia la llei de vegueries farà una protesta institucional davant el Parlament. Boya està pendent des de fa un mes que el legislatiu català el cridi per conèixer de primera mà la seva negativa al fet que la vall s’integri a la vegueria de l’Alt Pirineu. Les institucions araneses creuen que han de tenir una relació directa amb la Generalitat, perquè són una semiautonomia.
“Si no em criden farem una protesta formal”, ha indicat a aquest diari. Boya es va negar a assistir al tràmit habitual de compareixences, perquè el tripartit les va ajuntar totes en una sola jornada, amb l’objectiu d’accelerar la llei perquè pugui ser aprovada aquesta legislatura encara que algun partit la porti al Consell de Garanties Estatutàries. Segons el síndic d’Aran, aquestes presses no eren acceptables, perquè només se’ls deixava parlar deu minuts.
Arran d’aquesta discrepància, Boya, que és diputat del PSC, va expressar als seus companys d’escó i als canals oficials del Parlament la possibilitat d’intervenir durant mitja hora en el tràmit de ponència. En aquest tràmit és quan els diferents grups debaten esmenes i possibles transaccions a la llei. Però segons fonts parlamentàries han sorgit problemes perquè el reglament no preveu aquesta citació.
El síndic d’Aran va presentar vuit esmenes en solitari a la llei de vegueries però després les va retirar en un curt termini de temps, a petició del portaveu parlamentari del PSC, Miquel Iceta, amb el compromís que s’intentaria buscar una solució a les reivindicacions araneses.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.