Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Egipte obre la frontera amb Gaza un dia després de l'atac israelià

L'exèrcit israelià admet errors en l'operació contra els activistes

El president d'Egipte, Hosni Mubarak, ha ordenat aquest dimarts l'obertura del pas de Rafah, que condueix a la Franja de Gaza, amb l'objectiu de permetre que l'ajuda humanitària arribi a territori palestí, segons informa l'agència estatal de notícies egípcia Mena. Rafah és l'únic punt fronterer que no està controlat per Israel.

Mubarak ha pres aquesta decisió un dia després que les tropes d'Israel matessin nou activistes propalestins en l'atac a la Flota de la Llibertat, un grup de vaixells que volien saltar-se el bloqueig que Israel té imposat a Gaza. Egipte ha condemnat l'atac en considerar que l'exèrcit d'Israel va fer un ús excessiu de la força.

Així com Israel, Egipte sol tenir tancada la frontera amb Gaza, però l'obre de tant en tant per permetre que hi arribi ajuda humanitària. Es desconeix fins quan restarà obert el punt fronterer.

El bloqueig sobre Gaza va ser imposat el 2007, després que el grup islàmic Hamàs expulsés els seus rivals d'Al Fatah i prengués el control de la Franja.

Els militars admten errors

Errors d'intel·ligència militar, d'equipament i de tàctica. L'exèrcit d'Israel ha reconegut aquest dimarts grans errades en l'atac dels vaixells propalestins d'ajuda humanitària que es dirigien cap a la franja de Gaza aquest dilluns, quan van morir almenys nou activistes. "No esperàvem tanta resistència, ja que es tractava d'un grup d'ajuda humanitària", ha dit a la ràdio de l'exèrcit israelià un tinent de la marina que ha demanat parlar des de l'anonimat. "El resultat va ser diferent al que esperàvem, però això va ser sobretot a causa d'un comportament inadequat de l'adversari que ens vam trobar", hi ha afegit. L'exèrcit justifica que els activistes anaven armats, fet que neguen els propalestins.

L'atac de l'exèrcit d'Israel a la Flota de la Llibertat ha estat molt criticat també dins del propi estat hebreu. Aquest dimarts, els diaris el descriuen amb paraules com "fiasco", fet que erosiona la confiança en el govern fins als baixos límits a què es va arribar el 2006, durant la guerra del Líban. Un periodista israelià fins i tot ha demanat la dimissió del ministre de Defensa Ehud Barak.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 17:26 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter