La portaveu del govern de Balears, Joana Barceló, ha subratllat avui que amb la proposta actual del ministeri d'Economia i Hisenda, que contempla únicament 300 milions d'euros addicionals, l'Executiu balear "no signaria" el nou sistema de finançament autonòmic en ser "insuficient".
Després de la reunió del consell de Govern, Barceló ha remarcat que al president de l'Executiu, Francesc Antich, li agradaria "poder signar" el nou model a la pròxima reunió del Consell de Política Fiscal i Financera, però, per això, ha recalcat que s'han de donar les "condicions necessàries", amb la finalitat que Balears rebi un finançament "just".
Preguntada per l'acord que s'està ultimant entre el ministeri d'Economia i Catalunya, Barceló creu que suposarà "més pressió" a l'Estat en relació a altres territoris de l'Estat, si bé ha recordat que la negociació del model "no és una batalla entre territoris, sinó que s'han de trobar espais de justícia entre tots".
Malgrat que ha rebutjat parlar de xifres, ha indicat que s'ha de "tenir en compte" l'última de 500 milions d'euros addicionals, la qual ha plantejat el president del Cercle d'Economia i de la Plataforma Cívica Demanem als partits polítics un gran acord de Finançament per a Balears, Alejandro Forcades.
Política
Balears considera "insuficient" la proposta de finançament actual i diu que "no la signaria"
La portaveu del Govern ha indicat que s'ha de "tenir en compte" la xifra de 500 milions d'euros addicionals
Notícies relacionades
- Mas denuncia que és "il·legal" que el nou finançament es compleixi el 2012, un any després del que estableix l'Estatut
- Montilla i el president del PSC fan pinya en la "recta final" de la negociació mentre ERC decideix
- De la Vega reitera que la setmana que ve es tancarà l'acord al consell de política fiscal
- Esquerra, dentrada no
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.