El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha avançat aquest dijous que la tornada del PIB a un escenari de taxes positives és "imminent", tal com assenyalen les dades més recents de l'economia espanyola.
Així ho ha posat de manifest Zapatero durant la presentació de l'informe econòmic del 2009 a La Moncloa, on ha assegurat que l'economia espanyola seguirà comptant amb impulsos directes que contribuiran a empènyer la recuperació.
El cap espanyol ha assegurat que, després de superar una conjuntura "molt difícil", el tren del creixement "està molt pròxim" i que si s'apliquen "amb rigor" totes les reformes en marxa, aquest tren augmentarà la seva velocitat fins a adquirir la recuperació de la creació de llocs de treball.
Entre les reformes, Zapatero n'ha apuntat una del sistema de pensions i una reforma laboral que enforteixi les empreses sense perjudicar els treballadors i que el govern espanyol vol pactar amb els agents socials en el primer trimestre del 2010.
Alhora, s'ha mostrat convençut que la tornada al creixement i la consolidació fiscal prevista permetran al govern complir amb els objectius del Pacte d'Estabilitat i Creixement el 2013, i ha assegurat que ja s'"han posat les bases" per aconseguir-ho en la convicció que és una "necessitat i una exigència".
"Tornarem a créixer per crear ocupació i per recuperar l'estabilitat pressupostària", ha assenyalat Zapatero, que ha repassat totes i cadascuna de les mesures posades en marxa pel govern per fer front a l'ajust i que han donat, segons la seva opinió, un resultat "satisfactori".
Rodríguez Zapatero ha assegurat també que les mesures de suport al sistema financer aportaran a l'Estat 1.600 milions d'euros. En concret, han obtingut 1.000 milions gràcies als avals del tresor i els 600 milions restants de beneficis a través del Fons d'Adquisició d'Actius Financers.
El cap de l'executiu espanyol ha assegurat que les línies de mediació de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) han mobilitzat més de 18.000 euros, a través de 350.000 préstecs a empreses i famílies, amb la qual cosa s'ha doblat el finançament respecte a les concedides el 2008.
Segons Zapatero, el finançament a través de l'ICO suposa el 25% del total de crèdit subministrat a empreses i famílies aquest any per part del govern, que proposa mantenir el mateix esforç d'ajuda al crèdit el 2010.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.