Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Crítiques d'ERC, ICV i CiU a les resolucions judicials de l'afer d'Arenys

Asseguren que Catalunya "sembla el món al revés" si no es pot fer una consulta amb suport municipal i, en canvi, la Falange es pot manifestar contra el procés

ERC, ICV-EUiA i CiU han criticat aquest dimecres que la justícia hagi mantingut la prohibició a l'Ajuntament d'Arenys de Munt de col·laborar en l'organització de la consulta independentista de diumenge, i republicans i ecosocialistes han lamentat especialment que s'autoritzi la concentració de la Falange el mateix dia.

En una roda de premsa, la portaveu d'ERC al Parlament, Anna Simó, ha qualificat de política la resolució judicial, basada en "la idea de la uniformitat l'Estat i l'interès per dificultar el debat ciutadà".

Ha insistit que és una consulta "plenament legal", ha recordat que el referèndum pot fer-se igualment en una dependència no municipal, i ha donat suport a l'Ajuntament.

Sobre la concentració de Falange, ha criticat que vulnera el dret a opinar i decidir lliurement de la ciutadania d'Arenys. "Aquesta protesta aporta tensions, amenaces i desafiaments que coarten el que hauria de ser una jornada de tranquil·litat", ha afegit.

Alhora, s'ha preguntat com pot ser que s'autoritzi una manifestació d'un grup falangista i no es permeti facilitar un mínim suport logístic a una entitat. "Em sembla el món al revés", ha afirmat.

La portaveu d'ICV-EUiA, Dolors Camats, ha vist lamentable que s'hagi autoritzat una concentració que la conselleria d'Interior va ajornar per evitar problemes. "El govern ha estat molt prudent per evitar el conflicte. Hi ha gent que treballa per evitar el conflicte i altres que ho fan per fer els problemes més grans", s'ha queixat.

Per Camats, la convocatòria de la Falange és "clarament una provocació, feta expressament per crear problemes i per enterbolir una iniciativa pacífica".

També ha considerat un error que s'hagi posat el focus en una consulta convocada per una entitat privada, a la qual l'Ajuntament volia cedir un local com es fa altres vegades per a altres iniciatives ciutadanes. "Em sembla molt desproporcionat pel tipus de referèndum que és, que no té cap pretensió", ha indicat Camats,

El portaveu de CiU al Parlament, Oriol Pujol, ha lamentat el "nivell de ridícul i de pèrdua de papers" dels diferents estaments de l'Estat en aquest assumpte, ocupant-se d'aquesta qüestió en plena crisi.

Ha remarcat que si la dificultat és la cessió d'espais públics, això té fàcil solució, ja que l'Ajuntament pot llogar el local per un preu simbòlic. "És la por al joc democràtic", ha constatat.

Pel que fa a la manifestació de Falange, ha dit que espera que si aquesta es pot fer, també pugui tenir lloc una consulta popular en un espai públic.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 21:59 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter