Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La catalana detinguda per Israel es negarà a signar el document de la seva deportació

Les autoritats israelianes l'acusen de no tenir la documentació en regla i de participar en disturbis il·legals. L'activista tarragonina denuncia la irregularitat de l'arrest en territori de sobirania palestina

L'activista catalana Ariadna Jové Martí, detinguda ahir diumenge amb la seva companya australiana Bridgette Chappell durant una incursió de l'exèrcit israelià a la ciutat cisjordana de Ram Al·lah, ha advertit que no signarà el document de la seva pròpia deportació, segons han informat fonts diplomàtiques espanyoles. La vista sobre la seva possible deportació es farà aquest matí a Jerusalem.

En declaracions a RNE, l'encarregat d'assumptes consulars de l'ambaixada d'Espanya a Israel, Manuel Duran, ha explicat que ahir mateix es va reunir amb Jové a la presó i que, durant la seva entrevista, la voluntària catalana li va assegurar que, "per descomptat, no signarà el document de la seva pròpia deportació i que, per tant, s'hi resistiria".

El Tribunal Suprem israelià va paralitzar ahir diumenge la deportació de les dues activistes en espera de l'audiència d'aquest matí.

Jové ha explicat també al responsable consular que l'organització a la qual pertany, el Moviment Internacional de Solidaritat (ISM), no és una ONG. "És un moviment que, bàsicament, dóna suport a la causa palestina", ha declarat.

"Ella treballa com a voluntària, i la ciutadana australiana que ha estat detinguda treballa també com a voluntària, i hi ha ciutadans de diverses nacionalitats", ha afegit.

La jove tarragonina ha qualificat els esdeveniments com a segrest il·legal i repressió a la resistència i el govern espanyol ha sol·licitat a l'israelià explicacions sobre la detenció.

Segons Jové, el visat va caducar fa dos mesos i havia tramitat una citació per renovar-lo.
Darrera actualització ( Dilluns, 6 de setembre del 2010 15:18 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter