Dotze capçaleres, Diari de Girona, Diari de Sabadell, Diari de Tarragona, Diari de Terrassa, El 9 Nou, El Periódico de Catalunya, La Mañana, La Vanguardia, el Regió 7, Segre, El Punt i l'AVUI, publiquen avui dijous un editorial conjunt sota el títol La dignitat de Catalunya.
A través del text el conjunt de publicacions volen escenificar en una sola veu el desacord de la societat catalana vers una possible retallada de l'Estatut per part d'un Tribunal Constitucional fràgil i ple de mancances.
Els diaris denuncien que l'alt tribunal no està preparat per dictar sentència ja que hi ha un membre mort, un de recusat i quatre continuen exercint quan ja se'ls ha acabat el mandat. “El Tribunal Constitucional no decidirà únicament sobre el plet interposat pel Partit Popular contra una llei orgànica de l'Estat (...). L'alt tribunal decidirà sobre la dimensió real del marc de convivència espanyol”, resa el principi de l'editorial en referència a allò que està en joc, “la mateixa dinàmica institucional” davant la imminent sentència del tribunal.
També s'expressa la preocupació i l'”atipament” que hi ha a la societat catalana, “i cal que Espanya ho sàpiga”. “Hi ha un creixent atipament per haver de suportar la mirada irada dels que continuen percebent la identitat catalana com el defecte de fabricació que impedeix a Espanya assolir una somiada i impossible uniformitat”. A continuació es defensa una societat catalana, que acata les lleis, que paga impostos i que contribueix a la transferència de rendes a “l'Espanya més pobra”.
També fa referència a la situació del català, “una llengua que en lloc de ser estimada, resulta sotmesa tantes vegades a l'obsessiu escrutini de l'espanyolisme oficial”.
El text comú adverteix: "No som una societat feble, postrada i disposada a assistir impassible al deteriorament de la seva dignitat", que no s'espera un resultat negatiu per a l'Estatut, i que les "reclamacions" des de Catalunya es continuaran fent amb un "amplíssim suport polític i social". Per acabar, també adverteix que "sí és necessari la solidaritat catalana tornarà a articular la legítima resposta d'una societat responsable".
Política
Els diaris catalans, a favor de l'Estatut
Diari de Girona, Diari de Sabadell, Diari de Tarragona, Diari de Terrassa, El 9 Nou, El Periódico de Catalunya, La Mañana, La Vanguardia, Regió 7, Segre, El Punt i l'AVUI, publiquen avui un editorial conjunt on denuncien les mancances del TC i escenifiquen la "preocupació" que hi ha a Catalunya davant una possible retallada del text que es va aprovar en referèndum
Notícies relacionades
- "No escoltar el que diu Catalunya és greu; no entendre-la és encara pitjor"
- Zapatero treu pressió i situa la sentència després de Nadal
- Fúria espanyola contra l'editorial de l'Estatut
- PP i PSOE s'acusen mútuament de causar la tensió per l'Estatut
- Montilla agraeix oficialment l'editorial en defensa de l'Estatut
- El govern creu que la publicació de l'editorial comú és "un reflex del que pensa la societat catalana"
- La 'Brunete' mediàtica, en peu de guerra
- Tripartit i CiU aproven una declaració de suport a l'editorial pro Estatut
- Els partits catalans, amb la unitat editorial per l'Estatut
- Gregorio Peces Barba creu que Catalunya és una nació cultural però sense efectes polítics
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.