El casal argentí de Barcelona ho té clar. Volen ser ciutadans de Catalunya, no sotmesos al “regne d'Espanya”.
Així ho manifesta el seu president, Diego Arcos, en un article publicat a la seva pàgina web, on afirma que Catalunya respecta els immigrants i els tracta com a ciutadans, com s'ha demostrat en el referèndum d'Arenys, on tots els ciutadans censats al municipi, estrangers sense papers inclosos, van tenir dret a vot.
“La societat catalana, organitzada per reivindicar un dret tan humà i elemental com és el dret a expressar la seva opinió mitjançant una consulta, ens tracta com a iguals, ens reconeix els nostres drets i ens convida a participar d'aquesta consulta”, categoritza Arcos, que va ser al municipi del Maresme el dia de la consulta com a voluntari per vetllar per la seguretat dels electors. Afirma que molts immigrants es van “implicar” pel referèndum però “al final no van anar a votar per por a represàlies dels fatxes”. "N'hi ha molts més que els que van venir en els autocars”, ha recalcat.
El president de l'associació afirma que donen suport a altres iniciatives d'independència com la d'Arenys, perquè “volem ser ciutadans de Catalunya”, i afirma que vénen "d'una república que s'ha format derrotant els espanyols” i que aquesta característica “la porten als gens”.
Arcos denuncia que l'Estat espanyol és l'únic país del món on hi ha una llei d'estrangeria i no una llei d'immigració. És a dir, la llei d'estrangeria “ens regula com a ciutadans a banda”, mentre que la llei d'immigració regula com un immigrant es pot convertir en ciutadà d'un país amb tots els seus drets.
En el seu article, Arcos insta els seus compatriotes i els estrangers en general a apostar per l'autonomia de Catalunya, ja que si existís una “república catalana” hi hauria de ben segur una llei d'immigració i no una llei d'estrangeria com passa al “regne d'Espanya”.
Precisament avui dimecres comença una marxa de Barcelona a Madrid promoguda per diverses associacions d'immigrants per protestar contra la reforma de la llei d'estrangeria, que s'està debatent actualment.
Hugo Colacho, president de la federació de les associacions d'immigrants del Vallès, ha dit que la proposta de reforma del govern espanyol suposa retallar els drets als immigrants. “Som part de la societat, no una cosa aliena”, ha reivindicat.
La sortida està prevista a la rambla del Raval a partir de les 17.30 hores.
Política
El casal argentí de Barcelona insta els estrangers a apostar per la independència de Catalunya
El seu president, Diego Arcos, dóna suport a les consultes d'autodeterminació perquè el "regne d'Espanya" amb la seva llei d'estrangeria els discrimina
Notícies de ...

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.