Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Zapatero va citar Puigcercós a la Moncloa per refer l’aliança

Faltat d’aliats i en ple pols amb el govern català pel finançament, José Luis Rodríguez Zapatero va trucar la setmana a Joan Puigcercós per sondejar una possible aliança al Congrés i per buscar aproximacions al seu vistiplau al finançament. La conversa va derivar en una reunió celebrada dimarts en secret a la Moncloa, en què davant la voluntat de Zapatero d’entendre’s de manera immediata confiant que hi haurà acord de finançament en el futur, Puigcercós li va respondre que sense el nou model no hi ha res a parlar.

I això que, amb l’argument que un gest cap a Catalunya pot posar-lo contra les cordes a la resta de l’Estat, Zapatero va plantejar incloure la despesa penitenciària en el model, partint de la premissa que només Catalunya té aquestes competències i això li permetria justificar a la resta de l’Estat un augment de recursos. L’altra fórmula que Zapatero ha utilitzat per tal de convèncer la part catalana és que dins del model també hi hagi com a variable la despesa en el servei de Rodalies.

La resposta de Puigcercós va ser que tots aquests diners s’han de negociar a part i que Rodalies Renfe ni tan sols està traspassat, i que el que ha de fer Zapatero és complir fil per randa el model de l’Estatut. L’endemà, Joan Ridao va fer servir aquests arguments en públic al Congrés mentre es filtrava que el PSOE tornava a mirar a l’esquerra, i dijous el govern català va decidir escenificar un ultimàtum a l’espera que Zapatero es convenci que ha de moure fitxa. Puigcercós va dir a Zapatero que posi més o menys diners el criticaran igual, i va posar l’exemple del pagament del deute històric a Andalusia, rebut amb crítiques, per motius oposats, tant a Catalunya com pel PP andalús.

Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 02:58 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter