Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Jordi Pujol: "Fa molt temps que el govern espanyol ens pren el pèl"

Jordi Pujol, expresident de la Generalitat de Catalunya, considera que "el país necessita una estrebada, aixecar el seu to, la seva moral, el sostre de la seva il·lusió". I és que, segons Pujol, cal trobar la manera que el país "s'il·lusioni, s'estimi i s'agradi críticament".

"Fa molt temps que el govern espanyol ens pren el pèl", ha dit Pujol, que, a més, s'ha mostrat partidari de la reforma escolar que ha plantejat Maragall i ha dit que "és molt important que tiri endavant".

En una entrevista al programa El món RAC 1, dirigit per Jordi Basté, l'expresident de la Generalitat ha explicat que ara es dedica al segon llibre de memòries, que el 15 de març estarà acabat i sortirà l'octubre d'aquest any.

En concret, Pujol ha dit: "Ens estan prenent el pèl, ja fa molt de temps'. "Una de les coses de la política espanyola d'aquest últim temps és que ens han perdut el respecte, ells no poden anar prometent a tort i a dret i després no fer res, això no és un govern seriós", ha afegit.

Per Pujol cal trobar "un programa, un projecte de país, una visió de país". Saber "a quin nivell volem posar Catalunya i qui és capaç de fer sentir això amb emoció".

L'expresident ha dit que no és cap crítica contra ningú; "el que s'ha de plantejar és que una força política nacionalista –que sigui capaç de posar el fet català com a fonamental, amb una actitud col·laboradora amb Espanya i amb Europa– ha de ser més forta perquè no se la pugui deixar de banda".

A més, Pujol ha explicat que ell no va intervenir en la decisió de canviar el cap de llista a les europees. "Em van demanar que suggerís dos noms i un d'ells era en Tremosa", ha explicat. "El debat ha de ser europeista i en el cas de CiU ho ha de ser, hem de subratllar aquest to europeista, però ens hem de defensar també molt", ha afegit.

Respecte a la crisi, Pujol ha afirmat que "tots plegats ens hem cregut que érem els reis del mambo, el nou-ric no crea riquesa, la gasta".

A favor de la reforma escolar
L'expresident s'ha mostrat partidari de la reforma escolar que ha plantejat Maragall i ha dit que és "molt important que tiri endavant". "S'acosta al que CiU havia defensat sempre i no havia pogut fer perquè teníem l'oposició de molta gent", ha afegit.

"Ara, una bona part dels que s'hi oposaven, uns quants del partit socialista, volen això", ha dit Pujol. Amb tot, ha argumentat que no calia plantejar ara la reforma del calendari escolar. "Fer-ho ara, amb el debat de la nova llei, potser acaba de complicar les coses", ha acabat.

Sobre Euskadi, Pujol ha dit que el fet que l'esquerra abertzale no es presenti a les eleccions podria fer que la gent votés partits nacionalistes, com ara Aralar o Eusko Alkartasuna, o el PNB. "Una part d'aquests vots aniran als nacionalistes i uns altres es quedaran a l'abstenció", ha dit.

Quant a les eleccions gallegues, Pujol ha explicat que no creu que hi hagi un govern PP-PSE a Galícia. "Suposo que tornarà a guanyar el PP, però la suma del PSG i el BNG serà prou per fer coalició", ha dit.

Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 15:20 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter