Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Ausàs defensa que la llei de consultes és "la més ambiciosa possible" però admet que cal permís d'Espanya

El conseller de Governació explica que la nova llei és "l'espai de sobirania" entre el que permet l'Estatut i el que "obliga la Constitució"

El conseller de Governació, Jordi Ausàs, pare de la llei de consultes, ha defensat aquest dimecres a RAC 1 que aquest text és "el més ambiciós" en l'actual marc jurídic "per poder preguntar a la ciutadania" sobre qüestions de transcendència com la independència de Catalunya.

Tot i això admet que l'autorització dels referèndums l'ha de donar "cada vegada" Espanya. Precisament, el Parlament ha admès a tràmit aquest dimarts una iniciativa legislativa popular per organitzar un referèndum d'independència, acció que ha motivat reaccions com la de CiU, que ha demanat al govern que "no enganyi" la ciutadania, perquè el referèndum l'haurà d'autoritzar el Congrés dels Diputats.

Concretament, el conseller ha dit que la llei de consultes és "l'espai de sobirania" entre l'Estatut, que permet convocar referèndums, i allò a què "obliga la Constitució", que és que l'Estat espanyol "cada vegada els ha d'autoritzar".

El conseller de Governació i Administracions Públiques s'ha referit també a la vaga del sector públic que aquest dimarts ha tret desenes de milers de persones als carrers de Catalunya. Hi ha hagut molta polèmica per la qüestió del seguiment, que els sindicats situaven en un 75% de les 350.000 persones cridades a vaga, i l'administració en un 15%.

En aquest sentit, Ausàs ha dit que ells estan obligats a comptar de la manera més objectiva possible, perquè "es descompta de la nòmina". En aquest sentit ha dit que els funcionaris que patiran el descompte seran el 15% que deia l'administració, i no el 70% o el 80% que deien els sindicats.

Finalment, Ausàs ha sortit al pas de les informacions que diuen que la reducció de 63 empreses públiques anunciada en el marc del pla d'austeritat per reduir el dèficit públic no serà possible fins a la pròxima legislatura.

El conseller ha assegurat que "no hi ha cap marxa enrere" en els plans inicials del govern, tot i admetre que en alguns casos caldrà fer petites modificacions legals per poder suprimir les empreses que endarreriran els terminis.
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 16:54 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter