Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

ERC i ICV celebren el missatge d'unitat de la carta de Montilla a les entitats

Ridao creu que "no s'ha d'entendre com un front de salvació autonomista a la desesperada" i Ortiz ha recalcat que la lluita per l'Estatut no té res a veure amb els períodes electorals

El secretari general d'ERC, Joan Ridao, ha assegurat aquest dimecres que la carta que el president de la Generalitat, José Montilla, ha enviat a 200 entitats catalanes per demanar-los una resposta "clara" i "unitària" en el cas que el Tribunal Constitucional (TC) retalli l'Estatut, "reflexa el comú denominador del catalanisme". Un comú denominador que, segons Ridao, consisteix en, d'una banda, "exigir respecte per la voluntat popular expressada a les urnes" per via de referència; i de l'altra, "el compromís de cercar una resposta unitària dels partits i la societat civil sobretot en un any electoral".

Tot i això, Ridao ha deixat clar que la carta "no s'ha d'entendre com un front de salvació autonomista a la desesperada", ja que "una de les possibles alternatives passa per la superació de la via estatutària i l'exercici del dret de decidir".

El president de la Generalitat ha enviat una carta a associacions polítiques, acadèmiques, empresarials, sindicals, esportives, professionals, culturals i eclesiàstiques que van expressar el seu suport a l'editorial conjunt de dotze diaris catalans a favor de l'Estatut. Montilla hi assegura que està convençut que "si arriba el moment en el qual cal donar una nova resposta política i cívica", Catalunya "podrà comptar" amb el suport d'aquestes entitats.

L'altre membre del tripartit, ICV, ha celebrat la carta perquè la "unitat i fermesa" en defensa de l'Estatut també ha de venir de la societat i no només de "partits i institucions".

A més, la portaveu Laia Ortiz creu que cal situar l'Estatut "per sobre" de períodes electorals i ha demanat que hi hagi la "unitat necessària hi hagi o no eleccions".

Sánchez-Camacho demana a Montilla que "respecti la democràcia"
La carta de Montilla no ha deixat indiferent el Partit Popular. La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha demanat públicament que José Montilla "respecti les regles de la democràcia". I és que el PP no entén que encara s'estigui parlant d'una resposta unitària a una sentència que encara no s'ha dictat i que provindrà del màxim tribunal en defensa de la Constitució.

Per a Camacho, al president de la Generalitat només se l'escolta parlar de l'Estatut i, en canvi, no se l'ha sentit parlar de "les mesures per lluitar contra l'atur ni per evitar que les empreses catalanes tanquin".
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 17:43 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter