Les comissions de diàleg del president de facto d'Hondures, Roberto Micheletti, i del deposat Manuel Zelaya han firmat aquest divendres un acord perquè el Congrés decideixi sobre la restitució d'aquest últim, derrocat pel cop d'Estat del 28 de juny passat.
L'anunci l'ha fet el secretari d'Afers Polítics de l'Organització d'Estats Americans (OEA), Víctor Rico, en una breu compareixença davant la premsa al costat del secretari d'Estat dels EUA per a l'hemisferi occidental, Thomas Shannon.
"[El diàleg] ha arribat a una feliç conclusió. Fa pocs minuts que les delegacions designades per a aquest diàleg han subscrit l'acta i els textos corresponents", ha dit Rico.
"Ha estat un acord de les dues comissions, que han acceptat que la restitució de Zelaya la resolgui el Congrés", ha dit als periodistes el cap de la comissió de Micheletti, Armando Aguilar, que també ha volgut precisar que "no s'ha parlat de terminis" perquè el Parlament ho decideixi.
L'acord, decisiu per superar la crisi, ha estat subscrit pels membres de les dues delegacions després d'una reunió de 12 hores, que s'ha fet després de gairebé una setmana de suspensió per desacords sobre la restitució de Zelaya.
Poc abans de la firma del document, Micheletti ha anunciat, en una declaració que ha llegit davant la premsa a la Casa Presidencial, la seva aprovació perquè sigui el Congrés qui prengui la decisió sobre si Zelaya ha de tornar o no a la presidència.
Política
Acord a Hondures perquè sigui el Parlament qui decideixi sobre la restitució de Zelaya
Micheletti ho accepta i desbloqueja la situació crítica que es viu al país des del juny passat
Notícies relacionades
- El candidat conservador Porfirio Lobo arrasa en les eleccions presidencials a Hondures
- El Congrés hondureny rebutja la restitució de Zelaya
- Micheletti obre la porta a derogar la suspensió de garanties constitucionals a Hondures
- El retorn per sorpresa de Zelaya dispara la tensió a Hondures
- El parlament d'Hondures destitueix Zelaya per violar la Constitució i nomena un nou president
- Els militars detenen el president d'Hondures, Manuel Zelaya, abans del referèndum constitucional que li havia de permetre la reelecció
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.