Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Decidim.cat aposta per oferir dues o tres dates entre el desembre i l'abril per fer les consultes

Balaguer, Gavà, Cardedeu, Fornells de la Selva, Navàs, Puig-reig i Solsona voten aquest dijous mocions per donar suport a l'impuls de referèndums sobre la independència

La data del 13 de desembre, proposada per les plataformes sobiranistes que encapçalen les comissions organitzadora i avaluadora d'Arenys de Munt, per fer de forma unitària una consulta popular sobre la independència de Catalunya, probablement no serà l'única.

Segons ha explicat el portaveu de Decidim.cat, Jordi Fàbrega, el pròxim 3 d'octubre, durant la reunió d'alcaldes i regidors que formen part d'aquesta plataforma, es proposaran diversos dies per celebrar la consulta. "L'objectiu és oferir dues o tres dates entre el desembre i l'abril". Segons Fàbrega, la data del 13 de desembre pot ser "molt just de temps per organitzar" el referèndum popular en alguns municipis, ja que hi ha pobles petits que fan un ple cada tres mesos i que, per tant, encara no han pogut donar suport a l'organització d'una consulta a nivell institucional o impulsar el debat al consistori.

El grup promotor de la consulta per la independència, creat després del referèndum d'Arenys de Munt per coordinar i assessorar a nivell nacional les diferents consultes que es vulguin celebrar, espera conèixer la resolució de la reunió del dia 3 d'octubre per acordar la data o dates definitives per a la celebració de les consultes. En un principi es va defensar la data del 6 de desembre, que després es va descartar a favor de la del 13 de desembre. Des del grup promotor es defensava la celebració d'una única data per organitzar una consulta sobre la independència en aquells municipis que estiguessin interessats. Ara caldrà esperar com evolucionen els esdeveniments.

Mentrestant, el degoteig de pobles que se sumen cada dia a la llista de municipis que han decidit impulsar una consulta creix cada dia. Aquest dimecres, l'ajuntament d'Arbeca va aprovar donar suport a la celebració d'una consulta promoguda per l'Ateneu Popular Garriguenc gràcies als vots d'ERC i CiU i l'abstenció de l'equip de govern de Progrés Municipal (PM), pròxim al PSC.

Aquest dijous a la nit toca el torn de Balaguer, Gavà, Navàs, Puig-reig, Solsona, Cardedeu i Fornells de la Selva. En aquests cinc últims municipis es preveu que la moció presentada prosperarà sense problemes perquè CiU, ERC i altres grups indepedents són majoria. A Balaguer i Gavà, però, els consistoris estan governats pel PSC, cosa que fa preveure que la moció no tiri endavant.
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 20:06 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Sabadell/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate