Les entitats independentistes confien que el proper 13 de desembre almenys un centenar de municipis celebrin una consulta sobiranista com la que es va fer a Arenys de Munt el passat 13 de setembre.
Així ho ha expressat l'alcalde d'Arenys, Carles Móra, qui ha indicat que perquè això sigui possible, aquest dissabte 24 d'octubre es trobaran al seu municipi representants de diferents entitats locals per coordinar les consultes a nivell autonòmic.
Móra veu factible que, a menys de dos mesos per al 13 de desembre, es puguin organitzar aquestes consultes. Ha expressat la seva confiança en què seran un èxit perquè a Arenys la consulta es va preparar amb "un mes i mig" i es va aconseguir una alta participació. Tot i les declaracions de Móra, no tothom es mostra tan optimista com Móra en el sí dels col·lectius independentistes.
L'exvocal del Consell General del Poder Judicial, Alfons López Tena, que presideix el Cercle d'Estudis Sobiranistes, creu que l'organització d'una consulta d'aquest tipus és un tema "molt complex". Així insta en centrar-se exclusivament en una única comarca catalana, Osona, on hi viuen 150.000 persones. Per això, s'ha traslladat a vire allà i es dedicarà en els propers dos mesos a preparar la iniciativa.
López Tena ha assegurat que perquè siguin un èxit necessiten "una gran preparació", perquè no són convocatòries oficials i els seus promotors no disposen de dades del padró. A més a més es necessiten dispositius tècnics i informàtics per evitar que una mateixa persona pugui votar dues vegades, ha recordat.
Política
Entitats sobiranistes esperen que almenys 100 municipis facin una consulta el proper 13 de desembre
Així ho ha expressat l'alcalde d'Arenys, Carles Móra, qui ha indicat que perquè això sigui possible, aquest dissabte es trobaran al seu municipi representants de diferents entitats locals per coordinar les consultes
Notícies relacionades
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.