El secretari adjunt de Convergència, Felip Puig, ha afirmat que el fet que el líder de Reagrupament.cat (RCat), Joan Carretero, proposi un nou partit que proclami "unilateralment" la independència, demostra que, des de fa temps, hi ha una "desafecció" entre l'electorat catalanista més radical, i Esquerra.
Un descontentament que, segons afirma, gira entorn a uns dirigents que "han pactat per comoditat amb l'espanyolisme".
Puig també lamenta que el tripartit, estigui més pendent "dels seus temes", que no pas de les qüestions que preocupen la societat catalana, com el nou model de finançament, el traspàs de competències de rodalies o el futur de Seat.
Val a dir, però, que altres veus del partit han acollit amb optimisme els plantejaments del responsable de RCat al diari Avui. L'exconseller nacional de CDC, Joan Fonollosa, i líder del corrent crític Conferències Democràtiques de Catalunya dins del partit convergent ha afirmat: "Estem totalment d'acord amb els plantejaments de base del senyor Carretero i només podem afegir un matís: la independència de Catalunya no es farà sense Convergència ni contra ella".
Per això, considera que treballen en un mateix camí i que, per la seva part, treballaran també per què Convergència s'uneixi. "La independència de Catalunya està present en el text de l'últim Congrès del partit, només falta que la direcció l'assumeixi", conclou Fonollosa.
L'exalcalde de Lleida i membre de CiU, Manel Onorich, ha afirmat també que, com diu el líder de RCat, "l'única solució per a Catalunya passa per la independència i per la recuperació dels drets d'Estat català. Carretero és una persona honesta".
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.