CiU ha donat per tancat aquest migdia un acord amb el govern sobre el contingut de la resolució que aquesta setmana ha d'aprovar el ple del Parlament. Fonts de la federació nacionalista han assegurat que s'han acceptat les seves condicions. Des del PSC, també s'ha confirmat l'acord, que segons expliquen diferents agències d'informació, s'ha desencallat gràcies a una trucada telefònica entre el president de la Generalitat, José Montilla, i el president de CiU, Artur Mas, abans de l'inici de la reunió que per tercer dia han mantingut els diferents grups parlamentaris.
Els principals esculls que bloquejaven l'acord entre CiU i el PSC eren portar la reforma de la llei del Tribunal Constitucional tant al Congrés com al Senat i instar l'alt tribunal a declarar-se incompetent per sentenciar l'Estatut. Fonts del PSC no confirmen que l'acord estigui tancat, tot i que sí que ho donen per fet els seus socis de govern.
La resolució pactada constaria finalment de quatre punts. El primer reafirma la plena constitucionalitat de l'Estatut, el segon insta Congrés i Senat a procedir de forma inexcusable a la renovació del TC, el tercer inclou una de les exigències de CiU en emplaçar el TC a declarar-se incompetent per pronunciar-se sobre l'Estatut, i el quart demana reformar la llei orgànica del Constitucional per impedir la permanència de magistrats amb mandat caducat.
Política
Acord entre Montilla i Mas sobre el TC
El president de la Generalitat i el líder de CiU pacten la resolució que ha d'aprovar el ple del Parlament aquest dimecres. La resolució reafirma la plena constitucionalitat de l'Estatut, insta Congrés i Senat a renovar el TC, emplaça el TC a declarar-se incompetent per sentenciar l'Estatut i demana reformar la llei orgànica del Constitucional per impedir la permanència de magistrats amb mandat caducat
Notícies relacionades
- ERC no firma la resolució sobre el TC però hi donarà suport al Parlament
- Caamaño diu que CiU i el PSC "estan en el seu dret" de demanar un altre TC
- Els socialistes acusen ERC i CiU de fer trontollar la resolució del Parlament sobre el TC
- El tripartit i CiU mantenen diferències sobre la resolució del TC
- Sant Jordi acosta lacord
- CiU i ERC deixen en suspens l'acord entre Montilla i Mas sobre el TC
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.