Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Manilles, calabós, declaració i entrepà

Alavedra, Prenafeta, Muñoz i 'Luigi' ja han declarat davant de Garzón pel cas Pretoria. Dinaran a les cel·les del soterrani de l'Audiència Nacional i els interrogatoris seguiran a la tarda. Diverses fonts apunten que la fiscalia demanarà presó per als principals implicats

Els detinguts pel cas Pretòria declaren davant Garzón. A la foto d'esquerra a dreta: Josep Singla, Luis Garcia, Macià Alavedra i Bartomeu Muñoz
Els principals implicats en el cas Pretòria ja han declarat davant del jutge Baltasar Garzón i han tornat als calabossos mentre esperen que s'acabin els interrogatoris i es fa la compareixença amb el fiscal per decidir les mesures cautelars que se'ls apliquen.

Segons diverses fonts, la fiscalia té la intenció de demanar presó per als principals imputats i fiança per als personatges aparentment secundaris, com ara l'empresari madrileny Manuel Carrillo, que ha quedat en llibertat provisional després de declarar tot i que ha de tornat a l'Audiència Nacional al vespre, per conèixer la decisió definitiva. 

Els dos exalts càrrecs de la Generalitat Macià Alavedra i Lluís Prenafeta, l'exdiputat del PSC Luis García, Luigi, l'empresari Manuel Carrillo i l'alcalde de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, ja han comparegut ja davant del jutge Baltasar Garzón.

Durant la seva compareixença, que ha durat una mica menys d'una hora, Carrillo s'ha desvinculat de la presumpta trama de corrupció urbanística, han informat fonts jurídiques.

Després de Carrillo, el torn ha estat per a l'exsecretari general de la Presidència de la Generalitat Lluís Prenafeta, que ha declarat durant prop d'hora i mitja i, segons altres fonts, ha contestat a totes les preguntes del jutge i del fiscal anticorrupció Luis Pastor.

El tercer en passar pel despatx del titular del jutjat central d'Instrucció número 5 de l'Audiència Nacional ha estat l'exdiputat socialista i exmilitant del PSC Luis García, conegut com a Luigi i suposat cap de la trama, l'interrogatori del qual ha estat el més llarg fins ara.

Macià Alavedra, exconseller en el govern català de Jordi Pujol, ha comparegut després davant Garzón durant aproximadament 45 minuts.

Als calabossos de la seu de l'Audiència Nacional, al carrer Gènova, esperen a ser interrogats pel magistrat els altres quatre detinguts en el marc d'aquesta operació.

Entre ells es troben el tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Manuel Dobarco, el director gerent de Serveis, Pasqual Vela, i els empresaris de la construcció Josep Singla, de la immobiliària Proinsa, i Lluís Casamitjana, president del grup immobiliari Espais.

Els vuit arrestats dimarts passat a Catalunya van ser traslladats ahir a Madrid, on han passat la nit a la presó de Soto del Real, abans de ser conduïts fins a l'Audiència Nacional on han arribat emmanillats en un furgó de la Guàrdia Civil i els han lliurat una bossa de plàstic amb les seves pertinences.

Els detinguts, als quals se'ls imputen els delictes de tràfic d'influències, blanqueig de capitals i suborn, menjaran un entrepà, de la mateixa manera que la resta de presos que es troben als calabossos del tribunal.
Darrera actualització ( Dimecres, 8 de setembre del 2010 06:38 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate