Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Iceta emplaça Duran a respectar la independència de la Cambra i de Foment

El PSC afirma que l’opinió de les organitzacions empresarials és majoritària entre els electors de CiU

El PSC va emplaçar ahir el secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, a respectar les opinions de la societat civil. Així ho van expressar tant el viceprimer secretari i portaveu del partit, Miquel Iceta, com el conseller d’Educació i membre de l’executiva del PSC Ernest Maragall.

Duran, en una entrevista a l’AVUI, acusava ahir la Cambra de Comerç de Barcelona i Foment del Treball de parlar induïts pel conseller d’Economia, Antoni Castells, a l’hora de valorar l’acord del nou finançament de Catalunya. Fins i tot els recordava que tenen serveis d’estudis propis i prou criteri per tenir veu pròpia, alhora que dubtava que tots els empresaris que representen la Cambra i Foment estiguin d’acord amb la valoració que en fan, “per una manca de coneixement profund del document”.

“Si de veritat respecta la societat civil, n’ha de respectar les opinions, que, a més, són majoritàries entre els electors de CiU”, va sentenciar Iceta. Pel que fa als retrets de Duran al conseller d’Economia de tancar el finançament per cansament de la negociació, Iceta considera que la federació no té arguments objectius per criticar un bon acord.

Prèviament, el conseller Maragall va titllar les paraules de Duran de “manca de respecte absolut a la independència” de la Cambra i de Foment i es va preguntar si havien de dir que no per ser independents. Per ell, CiU s’ha adonat que quedar-se fora és un “error” i no sap com esmenar-lo. “Tal com ho fan, s’estan empetitint. Allò que han dit de representar en exclusiva durant tants anys ha quedat al descobert: ja no representen Catalunya”, va concloure Maragall, que ahir va participar a Sabadell en la campanya explicativa del nou acord del finançament que el seu partit ha fet aquest cap de setmana.

Duran hi insisteix
El polític socialcristià, de la seva banda, va reblar públicament les declaracions recollides a l’entrevista a l’AVUI i va acusar el govern de José Montilla de “claudicar” davant del PSOE. Per Duran, “el PSC és més PSOE que mai”.

“El temps ens acabarà donant la raó. I serà quan es vegi que no arriben les xifres astronòmiques, quan es vegin les dificultats per pagar la llei de la dependència, que no s’abaixen els impostos, que no es treu el cèntim sanitari de la gasolina o quan es vegi que continuem pagant l’impost de successions mentre altres comunitats, com Madrid, no ho fan”, va assegurar durant l’acte de cloenda de l’escola d’estiu de la Unió de Joves que es va celebrar ahir al matí a Prat del Comte.

Duran i Lleida assegura que a CiU no li han de tremolar les cames per la seva solitud en aquest tema. “Una força política, quan creu que ha de defensar una posició, si té coherència en els plantejaments, cohesió interna i serietat a l’hora de plantejar-la, no ha de tenir cap mena de por”, va afirmar el secretari general de la federació nacionalista.
Darrera actualització ( Dijous, 9 de setembre del 2010 04:13 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter