Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Actors i directors catalans titllen de "ridícul" el 'Manifiesto' i lamenten que a Catalunya es pugui viure "24 hores en castellà però no en català"

L'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) ha qualificat de "ridícul" el manifest en defensa del castellà i ha lamentat que a Catalunya es pugui viure "24 hores en castellà", però no "exclusivament" en català.

L'entitat assenyala que el Manifiesto por la lengua común és "ridícul" quan planteja que "una llengua que compta amb 450 milions de parlants pot patir algun mal per part d'una altra que parlen set milions de persones".

"Allò que hauria de preocupar aquests intel·lectuals firmants és la llengua minoritària i haurien de voler protegir-la", segons l'associació.

A més, ha dit que troba a faltar "la veu de moltes persones, no catalanes, tant del món de la cultura, com empresaris o d'altres àmbits, que treballen sovint a Catalunya o fins i tot estan arrelats al territori, que coneixen perfectament la qüestió idiomàtic d'aquest país i que per tant podrien pronunciar-se amb justícia".

"A Catalunya es pot viure les 24 hores del dia en castellà, però a Catalunya viure exclusivament en català no és possible", conclou l'associació.
Darrera actualització ( Dijous, 9 de setembre del 2010 05:11 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter