Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La UE pressiona Israel perquè no boicotegi el procés de pau

Ashton es mostra "molt preocupada" per l'ampliació de colònies jueves a Jerusalem est, just abans de la seva primera visita a la zona. Exigeix "lideratge" a Netanyahu i que negociï un acord amb els palestins

La Unió Europea (UE) ha demanat a Israel que cessi de boicotejar l'intent de recuperar les negociacions de pau amb els palestins, pocs dies abans de la primera visita a la regió de la seva cap de la diplomàcia, Catherine Ashton.

Seguint les passes dels Estats Units, que van denunciar en termes inhabitualment durs els projectes de construcció de noves colònies jueves a Jerusalem est, Ashton s'ha mostrat "molt preocupada" per aquesta iniciativa anunciada just quan el vicepresident nord-americà, Joe Biden, es trobava precisament a Israel.

"Estic molt preocupada pel fet que Israel hagi fet aquest anunci just quan estava previst que comencessin les negociacions indirectes" amb els palestins, ha dit la responsable de la UE en una conferència de premsa a Saariselkä (Finlandia), seu d'una reunió dels ministres d'Exteriors europeus.

Ashton ha fet una crida al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, a "donar una prova de lideratge" apostant sincerament pel "joc de la pau". "Necessiten un acord negociat de pau que a més a més ha d'arribar immediatament", ha afegit.

La cap de la diplomàcia europea té previst realitzar una gira a partir d'avui i fins al 18 de març per Egipte, Síria, el Líban, Jordània, Israel -on se l'espera dimecres- i els territoris palestins. La visita tindrà lloc enmig de l'enèsim bloqueig de les negociacions entre Israel i Palestina a causa de l'anunci de construcció de nous assentaments jueus a Jerusalem est, annexió que no és reconeguda per la comunitat internacional.

Ashton té previst inspeccionar amb especial interès la franja de Gaza, amb el permís d'Israel, amb l'objectiu d'informar-se de primera mà sobre la utilització de l'ajut humanitari europeu i de la situació de la població.

A Saariselkä, la presidència espanyola de la UE es va mostrar inquieta perquè les negociacions de pau fracassin definitivament si no es mou res. "Encara hi som a temps, però no podem esperar més de dos anys", va advertir Miguel Ángel Moratinos en referència a l'augment de colònies jueves a Jerusalem i Cisjordània.
Darrera actualització ( Dijous, 9 de setembre del 2010 05:30 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Sabadell/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate