Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Montilla es disculpa a la intèrpret jueva pel boicot

Carod regala a Noa un pin amb les banderes catalana i israeliana juntes

Després del boicot que va patir ahir la cantant jueva Noa en l’acte institucional de la Diada, el president de la Generalitat, José Montilla, va anar a disculpar-se personalment a l’artista israeliana. Montilla va aprofitar el final de l’acte organitzat com cada any al Parc de la Ciutadella per anar a trobar-la i fer-li explícit que no compartia el que acabava de succeir, tot i que era evident que des de feia dies el rebuig comptava amb el paraigua d’un dels membres de l’executiu, ICV-EUiA.

També va fer el mateix el vicepresident del govern, Josep-Lluís Carod, que no va dubtar a regalar a Noa un pin amb la bandera catalana i la israeliana juntes, a més d’una targeta en què figuren els seus càrrecs institucionals també escrits en hebreu. Carod va voler mostrar que, tot i els ecosocialistes, el sector majoritari de l’executiu català veu amb objectivitat els israelians.

Tots dos membres del tripartit van intentar mitigar d’aquesta manera les conseqüències de l’actitud d’ICV-EUiA contra la cantant, que han obert un nou conflicte diplomàtic entre la Generalitat i l’ambaixada d’Israel.

Aquest és el tercer contenciós entre el govern tripartit i Israel, després de la manifestació en plena guerra de Gaza a què va acudir el conseller d’Interior, Joan Saura. En la marxa un encaputxat que simulava un terrorista va brandar una pistola sense que ningú li digués res. Segons el conseller, era de joguina i es tractava d’una “performance”. Després Saura va ajornar un acte commemoratiu sobre l’Holocaust, que finalment es va celebrar, però les comunitats jueves van renunciar a assistir-hi com a protesta. 
Darrera actualització ( Dimarts, 14 de setembre del 2010 01:27 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate