Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Els cinc polítics del cas Pretòria, a la presó

Bartomeu Muñoz, Luis García 'Luigi', Macià Alavedra, Lluís Prenafeta i Manuel Dobarco, empresonats preventivament pel cas Pretòria. El gerent de serveis de Santa Coloma evita l'empresonament malgrat la petició del fiscal. Els tres empresaris implicats també surten amb una fiança

Els Imputats del cas Pretòria per als quals el fiscal ha demanat presó. D'esquerra a dreta i de dalt a baix, Bartomeu Muñoz, Luis García 'Luigi', Macià Alavedra, Lluís Prenafeta, Manuel Dobarco i Pascual Vela. Aquest últim és  l'únic que s'ha estalviat la presó preventiva demanada pel fiscal. Foto: AGÈNCIES / AVUI .
Per llegir la interlocutòria de Garzón, cliqueu aquí

Cinc de nou. Tots els implicats en el cas Pretòria que fan o han fet política institucional, actualment o en el passat, han anat a parar a la presó provisional per ordre del jutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón.

Són dos membres clau de l'estructura de l'Ajuntament de Santa Coloma –l'alcalde socialista, Bartomeu Muñoz, i el regidor d'Urbanisme, Manuel Dobarco–, dos exalts càrrecs de l'administració Pujol –l'exconseller Macià Alavedra i l'exsecretari general de Presidència Lluís Prenafeta– i un exdiputat i exmilitant del PSC, expulsat del partit per un conflicte urbanístic anterior del qual va resultar exculpat judicialment, el ja famós Luis García, conegut com Luigi i que encarna la figura de l'aconseguidor comissionista que lligaria tots els caps del teixit, encara desdibuixat, de la trama.

Només el director gerent de Serveis de l'Ajuntament colomenc, Pascual Vela –amb un perfil més tècnic i menys polític tot i ser militant del PSC– s'escapa de la presó demanada pel fiscal, amb una fiança de 25.000 euros fixada aquest divendres a la nit pel magistrat.

Vela és l'única variació respecte de les previsions, marcades per la petició de la fiscalia. En canvi, ja es preveia que els tres empresaris imputats pel mateix afer, per als quals el fiscal no demanava presó incondicional, esquivarien l'empresonament. La previsió s'ha confirmat amb tres ordres de llibertat sota fiança: mig milió d'euros en el cas dels responsables de les immobiliàries Proinsa i Espais, Josep Singla i Lluís Casamitjana respectivament, i 100.000 euros per al madrileny Manuel Carrillo, amo d'una empresa de neteja que té contractes a Catalunya, en concret a Santa Coloma de Gramenet.

Ara s'obre un període durant el qual s'ha d'anar clarificant el paper de cada imputat en la trama i, fins i tot, concretar si la trama és sòlida o si en realitat es tracta d'un arbre amb diverses branques en què, possiblement, l'únic nexe és el que se'n considera el cervell, Luigi.

També s'obre la cursa dels advocats per aconseguir, mitjançant recursos, que els empresonats surtin en llibertat provisional, cosa que poden aconseguir en unes setmanes, quan es consideri que totes les proves estan protegides i que ja no poden destruir-les i perjudicar la investigació, que pot durar anys.
Darrera actualització ( Dimarts, 14 de setembre del 2010 01:37 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter