El titular del jutjat d'instrucció número 3 de Palma, José Castro, ha decretat presó provisional defugible sota fiança de 3 milions d'euros per a l'expresident del govern balear i exministre de Medi Ambient, Jaume Matas, per a qui la Fiscalia Anticorrupció i l'acusació particular sol·licitaven idèntica caució, per l'elevat risc de fuga i la possible alteració de proves. L'expresident haurà de fer efectiva la fiança en un termini de 72 hores.
Així ho ha comunicat el magistrat a Rafael Perera, lletrat de Matas, per al qual Castro ha dictat a més la retirada del passaport, que ja va ser ordenada divendres passat com a mesura cautelaríssima per evitar que s'escapoleixi de la justícia fins que el jutge es pronunciï, la prohibició d'abandonar el territori nacional sense prèvia autorització judicial i l'obligació de comparèixer quinzenalment davant del jutjat.
Mentrestant, Castro ha decretat també la retirada del passaport, la prohibició de sortir d'Espanya i la compareixença cada quinze dies per al cunyat de Matas i extresorer del PP balear, Fernando Areal, també imputat dins del cas Palma Arena, que investiga el presumpte desviament de més de cinquanta milions d'euros durant la construcció del velòdrom de Palma (2005-2007) i la seva possible connexió amb el suposat enriquiment il·lícit de l'expresident.
En concret, sobre l'exministre de Medi Ambient pesen els presumptes delictes de malversació de cabals públics, falsedat documental, prevaricació administrativa, frau a l'administració, suborn, blanqueig de capitals, un delicte electoral i un altre contra la Hisenda pública, castigats amb una pena de fins a 68 anys de presó malgrat que la pena màxima que compliria l'expresident seria de 24, d'acord amb les graduacions de condemna establertes en el Codi Penal.
Política
Presó amb fiança de 3 milions d'euros per a Jaume Matas a dipositar en 72 hores
Així ho ha comunicat el magistrat a Rafael Perera, lletrat de Matas, per al qual Castro ha dictat a més la retirada del passaport, la prohibició d'abandonar el territori nacional sense prèvia autorització judicial i l'obligació de comparèixer quinzenalment davant del jutjat
Notícies relacionades
- El PP balear respecta la presumpció d'innocència de Matas, però promet contundència si es demostra el contrari
- Els explícits comentaris del jutge del cas Matas encenen una polèmica política i judicial
- El jutge dicta una demolidora interlocutòria contra Matas
- Detenen l'exdirector general d'Emergències del govern de Matas
- Jaume Matas diposita al jutjat els 3 milions de fiança sense esgotar el termini fixat pel jutge
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.