El president de CiU, Artur Mas, assegura que l'Estatut ha de tornar a les urnes si el Tribunal Constitucional (TC) el retalla. "Si el poble va dir sí a l'Estatut i aquest text és retallat pel Tribunal Constitucional, el poble té dret a tornar a ser consultat", afirma el líder nacionalista en una entrevista a El periódico.
A més, Mas, proposa com a solució ideal tot i que impossible al mateix temps, posar dues urnes a disposició dels ciutadans el dia que se celebrin les eleccions catalanes, sempre que el TC ja s'hi hagi pronunciat. Una seria per escollir el nou Parlament i l'altra, per expressar l'opinió sobre l'Estatut.
El líder de CiU també proposa, ja que aquesta primera opció és inviable, que als programes dels partits en les pròximes eleccions es defineixi l'estratègia de resposta a una sentència desfavorable del TC sobre l'Estatut.
Política
Artur Mas considera que l'Estatut ha de tornar a les urnes si el TC el retalla
Proposa repeteri el referèndum el dia de les eleccions catalanes de l'any que ve
Notícies relacionades
- Saura: No té sentit que el TC pugui decidir sobre el model dEstat
- El Congrés commemora la Constitució amb la presència per primer cop d'un lehendakari i l'absència d'ERC, PNB, BNG i Na-Bai
- Zapatero: "No hi ha urgència per reformar la Constitució"
- Montilla acusa Rajoy de no respectar el TC i de pressionar els magistrats quan ataca l'Estatut
- Rajoy diu que la solució a l'Estatut és a la Constitució
- Zapatero creu que és imminent la sentència sobre l'Estatut
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.