Ciutadans ha fet un altre moviment en l'ofensiva que ha emprès contra el català. Coincidint amb el Día de la Hispanidad, Albert Rivera va anunciar que pensa portar la llei del cinema al Defensor del Poble. El seu objectiu és que María Luisa Cava de Llano la impugni al Tribunal Constitucional, i així l'hi demanarà divendres. Rivera creu que les sancions que preveu la llei per garantir l'oferta de cinema en català incompleixen la carta magna. “La Generalitat no pot multar els exhibidors per adaptar la seva oferta a la demanda del públic. Aquestes sancions aconseguiran sales buides, pèrdues en el sector i que les majors no distribueixin pel·lícules a Catalunya”, va denunciar. I va rematar que ara els ciutadans s'hauran de desplaçar a Fraga o Castelló per anar al cinema.
Aquesta és la tercera norma aprovada fa poc que Ciutadans porta al Defensor, ja que no té prou representació parlamentària per dirigir-se directament al TC. A l'agost ho va fer amb la llei d'acollida i amb el Codi de Consum, també per la llengua. A conseqüència de la seva guerra lingüística, l'alt tribunal ja avalua la primera, que estableix el català com a primer idioma d'atenció als estrangers. A hores d'ara Cava de Llano encara estudia si recorre contra el Codi de Consum al TC perquè dóna un tracte preferent al català en la retolació i en les relacions entre comerciants i consumidors.
C's pretén que l'alt tribunal mutili totes les lleis impregnades de l'esperit de l'Estatut. Aspiren a aprofitar l'ona expansiva que ha provocat la sentència contra el text estatutari per guanyar visibilitat mediàtica i atraure el vot més anticatalà de cara al 28-N. Mentrestant, el PP intenta girar full de la retallada de la carta catalana i fins ara s'ha mantingut en un discret segon pla en aquest àmbit.
ERC no va dubtar a carregar contra l'intent de Rivera d'usar per “enèsima vegada” el TC contra Catalunya. “Si vol defensar els catalans, en lloc de defensar els interessos de les majors, hauria pogut recórrer la congelació de les pensions”, li va etzibar Joan Puigcercós.
El nou govern decidirà
El tripartit ja ha descartat aprovar el reglament que ha de fixar el ritme i les condicions d'aplicació de la llei del cinema. El conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, va al·legar que l'executiu no disposa de prou temps d'aquí a les eleccions perquè vegi la llum, així que el projecte que vol garantir la presència del català a les sales de cinema en igualtat de condicions que el castellà quedarà en mans del futur govern. “Les majors estan a l'expectativa de què passa”, va assenyalar el conseller. CiU, que apareix en tots els sondejos com la més ben posicionada per arribar al Palau de la Generalitat, va votar a favor de la norma al Parlament després que s'hi incorporessin algunes esmenes. Esquerra, no obstant això, no confia que Artur Mas la faci valer. Puigcercós ha denunciat que el líder de CiU hauria pactat amb les distribuïdores nord-americanes no desenvolupar el reglament.

































Comentaris
Si els independentiste s sortim a votar i no ens quedem a casa, probablement C's no arribarà al 3% dels vots emessos, necessari a la circumscripció de Barcelona per a tenir representació. Un motiu més per anar a votar.
Cal tenir present, que som un país sotmés. Qualsevol immigrant vingut de fora gaudeix de més drets i privilegis que els catalans. Mentre no ens alliberem d'aquesta esclavitud no hi ha res a fer. Voteu independència.
Anem bé, bé, béeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeee
El problema és que el C's aniran tots a votar, i els independentiste s, encara que hi anem, no assolirem els mínims per entrar el parlament, perquè per força el nostre vot serà fragmentat... Els "patriotes" no ens donen cap més opció. Estem fats del polítics, però molt més farts quan són els "nostres" els que es comporten com veritables capsigranys.
Són capaços de posar la paritat homes-dones en l'àmbit polític per aforir el més dèbil (dones), però quan toca d'afavorir el nostre idioma i la nostra cultural, llavors afavoreixen el fort. Què diríen aquests peperos i ciudadanos si fos a l'inversa? També es queixareien? Colla de malfactors! perquè residint a Catalunya coneixen més que ningú la nostra realitat i com hem estat perseguits des de fan 300 anys!
Això de "camino de..." és castellà. Lingüistes, aquesta se us ha escapat, eh!
Per recòrrer una norma, primer t'has d'assegurar que es compleixi. Als cinemes del meu poble, de les 11 sales, només 1 es fa la película en català. Per tant, la llei queda lluny de complir-se; de fet no cal ni recòrrer-la. ^^'
I, de fet, fins fa molt, molt poc, (però molt) no he pogut gaudir del luxe de comprar anime amb l'opció del català com a llengua. (gràcies al K3, sens dubte). Películes que ofereixin escollir l'idioma en català encara les estic esperant...
Hi ha una paraula que descriu molt bé totes aquestes "bajenades" que fan els polítics: hipocresia.
El Grup Balañá de cinemes és un dels que aporten mooolts euros a la campanya de Ciudadanos.
Aquesta llei no s´aplicarà.
I com es diu abans, si necessiteu motius per anar a votar independència (Reag. , erc, Solid. ) , els Ciudadanos aquests són un bon motiu.
I als que pensen votar CiU , que sàpiguen que CiU ja ho té guanyat, o sigui, que us podeu deixar anar i exercir de catalans.
Voteu Independència, i ja farem el que creguem convenient amb la llei del cinema, que no es compleix i es paper mullat, Rivero, traidor a la Nació Catalana, plega. INDEPENDENCIA JA
Aquests "Ciudadanos", amb el Primo de Rivera al davant, com el PP, amb els porcs de Rajoy i la Camatxo, els hem d'agrair, que amb el seu comportament, contra tot el que és català, són una fàbrica d'independentis tes. Tots els catalans honrats, cal que anem a votar INDEPENDÈNCIA, Ja no volem ser oprimits colonitzats i robats per una colla de tercermundistes !!! INDEPENDÈNCIA JA !!!!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.