Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 7 comentaris Enviar un comentari

ERC diu que la tradició cristiana no es pot obviar

Puigcercós recorda que no es poden perdre les tradicions

Assistir a actes religiosos és “personal”

L'acte va omplir la Casa Irla de gom a gom. Foto: I.R.

El president d'ERC i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, va explicar ahir que “no es pot perdre la tradició cultural cristiana del país”. Ho va dir en referència a la polèmica sobre la laïcitat que alguns partits han començat arran del dispositiu muntat per la visita del papa a Barcelona. Pel que fa a l'assistència als actes litúrgics per part dels càrrecs polítics, va opinar: “És una opció personal”. Puigcercós va explicar que el seu partit no faria l'espectacle, “tal com fan alguns”. També és de l'opinió que hi ha tradicions culturals que no es poden perdre i que cal tenir en compte, ja que formen part de la tradició d'aquest país. El presidenciable d'ERC va posar com a exemple que no es pot renunciar a fer un pessebre en una escola per no ferir la sensibilitat d'altres nens d'altres religions, ja que això forma part de la tradició cultural cristiana de Catalunya.

Puigcercós va explicar aquest punt de vista en la presentació que es va fer ahir a Sant Feliu de Guíxols de Josep Irla i Bosch, memòries d'un president a l'exili, de Jordi Guaix. Puigcercós va destacar la necessitat que sigui transmès “qui som i d'on venim” a les noves generacions i creu que el preu de la transició va ser “soterrar part de la història”.

Darrera actualització ( Diumenge, 7 de novembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jordi Talarn i Morales (Amposta)

Puigcercos ,estem en un pais laic i democratic, per tant o tots flares o tots canonges,o totes les religions o cap.

avatar Francesc Roig (Mataró)

És obvi que no es pot obviar.


Jordi d'Amposta: el teu plantejament o tot o res és el més simplista i antidemocràtic que es pot escriure sobre el tema. O creus que es poden esborrar de la nit al dia i a cop de decret 20 segles d'història i 4 milions de catalans que, practicants o no, es declaren cristians. Per cert, si no t'agrada podries començar per canviar-te el nom. 

avatar Josep Lluis Castilla Zamorano (Sant Cugat del Vallès)

ERC ja va anar a unes eleccions electorals de la màs del Partit Carlista i això ja ho diu tot.


Catalunya on un 80% són carlins!!!

avatar francesc-xavier miralles

Les obres de misericordia, quant me les van ensenyar, poc mes o menys die:


1.-Donar de menjar al famolenc. 2.- Vestir al despullat. 3.- Donar de beure al que te sed. 4.- Donar posada el peregrí. 5.- Ensenyar al que no sap. 6.-Perdonar als que ens ofenen. 7.-Consolar als tristos,. 8.-Visitar als malalts. 9.-Aguantar amb paciencia  els defectes dels que ens en volten 10.- Enterrar als morts.....així com a minim fins a 14. No recordo les altres.


A tots ens ve millor titllar a tots els que no pensen com nosaltres lo mes suau com a pallusos, sense pensar que el altre també ens deu estar posant a caldo.


Bé, feligresos, si penseu que açó que ensenya l´esglesia es una bajanada, desde el meu punt de vista, afectat per catarates, sou una colla  que tindrieu que pasar per un confesanari i explicar les vostres penes al capellá que vos atent, ¡ Ah i i complir la penitencia. Que tingueu bon día Cavallers. 

avatar Marc Montserrat (Sant Just Desvern)

Per a Jordi Talarn:


Catalunya no és un pais laic, doncs prové d'una tradició cristiana que no pot ser obviada. La seva societat en canvi és diversa (que tampoc laica) i el seu govern ha de reconeixer totes les opcions i respectar-les. El que tu pregones no es laicisme, es anticlericalism e, i a més estic convençut que completament hipocrata, per voler-nos imposar le teva idea, i perque segur que tu com la major part dels catalans et reuneixes amb la familia per Nadal, i no tens cap pressa per anar a treballar per les festes del calendari.

avatar Angel Zaragoza i Tafalla (Barcelona)

ERC I LA TRADICIO CATOLICA:  Tinc entés que no es poden posar espelmes a tots els sants doncs aquests s'empipen. El tret definitori d'ERC dels darrers anys ha estat l'ambigüetat, és a dir, republicans a un govern autonomic monarquic i  independentiste s a un govern on el partit hegemonic és espanyolista i jacobi. Les Religions com a França totes fora de les escoles publiques i de les subvencionades - com a molt contingut del programa plural de Filosofia- Les tradicions neixen i moren i no es feina de les escoles mantenir-les.Els cristianismes tenen massa cadavers/intolerancia amagats als armaris com perque pensi que son tradicions que la societat laica ha de mantenir. Que sedueixin i es mantinguin a les parroquies o altrament que morin."El Catalunya serà cristiana o no serà" és fals i una bajanada.Angel ZARAGOZA I TAFALLA,Professor Emèrit,Facultat Economia,UB/CEI.

avatar santi tort (PARIS)

La laicitat es tal com ho ha explicat el Angel Zaragoza, i hi afeigiré, que aixo vol dir que el concepta de religio, no entre mai en decisions de l'estat. Lo qual no impedeix la gent de practicar la religio que els convé. França es un pais de tradicio catolica, pero hi ha molt poca gent que practica. Contrariement al que passa a Catralunya, ningu es manifesta al carrer per motius de religio. Esclar que avui, com a la resta de Europa, hi ha molts musulmans, pero, els signes de pertanyença religiosa no es poden exibir en llocs publics. Aixi un capella, avui anira vestit com un altra, pero amb un uniforme . A les escoles, esta prohibit de mostrar una religiositat

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Asesor Comercial Financiero Barcelona

Fuerza Comercial Consultoria

23/05/12 17:58 - BARCELONA

Gestor telefònic de Cobraments

Abinitio Consulting

23/05/12 17:01 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter