Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

PSC i ICV avisen que amb CiU tornaran els transvasaments

La número dos socialista substitueix Montilla a Tortosa i recorda que Pujol i Mas es van “vendre el territori” al PP per continuar al poder

El candidat d'ICV reivindica a l'Ebre la política ambiental del tripartit

Montserrat Tura va substituir José Montilla en el míting de Tortosa. Foto: G.M. .

Sense José Montilla però amb consignes clares per advertir del retorn de CiU a la Generalitat, el PSC ebrenc va celebrar ahir el seu acte central a Tortosa. Segons els socialistes, les Terres de l'Ebre tornaran a ser un territori “oblidat” en inversions; hi haurà un “retrocés” en les polítiques socials, i es recuperaran els transvasaments. L'exalcalde Joan Sabaté va obrir el míting al pavelló firal de Remolins, davant d'un públic un xic desmotivat per l'absència de Montilla: unes 250 persones. Sabaté va replicar la “recepta tortosina per al canvi” que l'alcalde Ferran Bel havia donat a Artur Mas. Així, va denunciar que el govern de CiU a Tortosa és “profundament autoritari”, i va acusar-lo de practicar el “nepotisme” i d'una “pèssima gestió econòmica”. També va dir que Bel ha permès “malifetes urbanístiques”. El canvi anunciat ara per CiU és, segons Sabaté, “tornar enrere”, als transvasaments i als pactes amb el PP.

També van criticar els vincles entre CiU i el PP el candidat del PSC per Tarragona, Xavier Sabaté, i la candidata del PSC per a l'Ebre, Núria Ventura. Sabaté va afirmar que els socialistes garantiran el cabal ecològic per al riu, i es va preguntar si caldrà tornar a traure “les samarretes amb el nus” –símbol de la lluita contra el transvasament– si Artur Mas guanya les eleccions. Finalment, el cap de llista també va calcular que CiU vol retallar un miler de places de metges, mossos i mestres en el cas de les Terres de l'Ebre, amb la seua política d'aprimament de l'administració catalana.

Per la seua banda, Núria Ventura va lamentar que CiU no haja dit encara “què pensa fer amb la vegueria de l'Ebre i amb el riu”. La candidata va destacar que el tripartit ha invertit més de 700 milions al territori, i que els 48 diputats de CiU “només han servit per votar en contra de la llei de vegueries”. “No ens podem permetre un retorn al passat, als pactes entre CiU i el PP”, va concloure Ventura, just abans de cridar a la participació per “fer possible una remuntada històrica”.

“CiU no va tenir cap problema a vendre's el territori a canvi de mantenir-se al poder”, va argumentar Montserrat Tura, en referència al pacte amb el govern del PP per donar llum verd al transvasament de l'Ebre. Tura també va criticar que CiU “no fes res” per evitar la contaminació del pantà de Flix.

Herrera, amb Forcadell

El candidat d'ICV, Joan Herrera, també va fer ahir campanya a les Terres de l'Ebre. El seu objectiu, fer costat al número dos d'ICV per Tarragona, el regidor tortosí Jaume Forcadell, que segons les últimes enquestes tindria possibilitats d'entrar al Parlament. Herrera va reivindicar el reequilibri territorial i les inversions que el tripartit ha fet a les Terres de l'Ebre. “Però volem més inversió per garantir la viabilitat econòmica, ambiental i industrial del territori”, va dir. Herrera també va defensar les polítiques ambientals i d'aigua del tripartit, ja que han permès enterrar els transvasaments de l'Ebre, netejar el pantà de Flix, i evitar “hipoteques” com el magatzem nuclear.

Darrera actualització ( Dimecres, 24 de novembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter