Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 5 comentaris Enviar un comentari

Benach s'enretira i renuncia a recollir l'acta de diputat

Aposta per una “renovació tranquil·la”

Continuarà militant a ERC

Pere Aragonès podrà mantenir l'escó

Ernest Benach, a l'hemicicle Foto: ARXIU.

El president sortint del Parlament, Ernest Benach, va fer ahir un pas enrere i va anunciar que no prendrà possessió del seu escó com a conseqüència directa del mal resultat d'Esquerra a les eleccions de diumenge. El ticket electoral de Joan Puigcercós deixa la primera línia política i evidencia així que Esquerra s'endinsa en una nova etapa de canvis.

A to amb el seu perfil 2.0, Benach va fer aquest anunci en el seu bloc, titulat La decisió més difícil. El número 2 de la llista republicana pel 28-N es compromet a no fomentar les “estridències ni baralles internes” en pro de la preservació de la unitat del partit i per una “renovació tranquil·la”. En aquest sentit, Benach, de 51 anys, permet que Pere Aragonès, número 7 i vint anys més jove, pugui continuar com a diputat. “És el torn de deixar pas a una nova generació”.

“Sempre he procurat estar molt atent perquè no em passés de llarg, sense adonar-me'n, el moment de plegar (...) i aquest moment ha arribat ara”, explica al web.

Fonts d'Esquerra van confirmar que la decisió és estrictament personal i que ningú al partit li va demanar que fes aquest pas. Benach va comunicar la notícia personalment a Puigcercós a la tarda. Es mantindrà com a militant, orgullós d'haver fet política al partit de Macià, Companys, Irla, Rovira i Virgili, Barrera, Carbonell, Carod-Rovira i Puigcercós. La tria dels noms és seva.

El dos cops president del Parlament exercia el càrrec des del 5 de desembre de 2003. Va entrar a la cambra com a diputat el 1992, però abans havia estat regidor a la seva ciutat, Reus. Milita a Esquerra des de 1987 i abans ho havia fet a Nacionalistes d'Esquerra, del qual va ser un dels fundadors.

Com informava ahir aquest diari, a partir d'ara percebrà el 80% del sou, és a dir, 104.000 euros bruts per any. La llei que ho regula dicta que la retribució a expresidents de la cambra es faci efectiva durant dos anys. Quan compleixi el seu 65è aniversari passarà a rebre una pensió vitalícia de 52.000 euros anuals (el 40%).

Darrera actualització ( Dimecres, 1 de desembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Roger Calders i Jordana (Manlleu)

La notícia assenyala que l'expresident cobrarà el 80% durant dos anys. En realitat el que diu la llei 6/2003 (en l'article 2 i en la disposició addicional primera) és que ho cobrarà durant la meitat de temps en què ha servit i, com a mínim, durant una legislatura. Per tant si la legislatura dura 4 anys, com és de preveure, ho percebrà durant 4 anys. En definitiva, tant en Benach com en Montilla cobraran més a casa seva que treballant de diputat. És legítim que algú que renuncia a una feina per a la qual s'ha presentat voluntàriament (que és fer de diputat) cobri una indemnització? Espero que tant un com l'altre facin públic aviat que renuncien igualment a aquestes indemnitzacions.

avatar Montserrat Agulló Batlle (Cardedeu)

Completament de acord amb l' anterior comentari.


A les feines "normals" quan un s'en va voluntariament no cobra indemnitzacions ni atur.


Amb la actual crisi no podem pagar sous, no precisament de "mileuristes" a polítics que és desenténen dels càrrecs qe els catalans els hi hem asignat. Tots dos han sigut elegits diputats del Parlament. Si ells no l' ocúpen haurém de pagar 2 sous més, a part de les seves indemnitzacions.

avatar Rafael Vidal i Pagès (Vilafranca del Penedès)

Amb aquests sous i amb aquestes condicions, QUALSEVOL NO ES FA POLÍTIC! Ah, i tant si ho fas bé com si ho fas malament, cobres el mateix durant i després del servei! No anirem bé fins que no suprimeixin els polítics i els càrrecs socials els ocupin els millors especialistes en cada tema i estiguin supervisats per defensors del poble.   

avatar nuria rossell (Girona)

Els polítics que estan al poder se n'haurien de donar vergonya d'una llei d'aquestes característiques en un país que està a la bancarrota. Aquesta llei és una vergonya, però suposo que està feta a Espanya i a Madrid no en tenen de vergonya, és el paradigma del despilfarro.

avatar nuria rossell (Girona)

Benach, crec que ets un polític prou vàlid, però falleu quan primeu donar suport als espanyolistes que només saben fer fer d'O.N.G. (polítiques d'esquerres=subvencions vàries) a fer d'independentis tes, que és pel que el poble us vota.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Sabadell/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Sabadell

MANIPULADORS/ES

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:45 - SABADELL

FARMACÈUTICA

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - SABADELL

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter