Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Possibilismes

Sempre igual, davant del perill, opcions conservadores o reaccionàries, ni que resultin pitjors per als afectats. Així s'explica l'ascens de convergents i espanyolistes; el primer, ja previst, i el segon, superior a les expectatives. No s'esperava que els votants fossin tan servers amb socialistes i republicans, però les multituds, ja ho va escriure Joan Maragall, són agrupacions de persones amb una única ànima, i això pot ser bo o nefast. Però tot això ja és passat, i ara interessa el futur. Quina Catalunya hauran de gestionar els guanyadors? L'actualitat del país està dominada per dues grans preocupacions: la sobirania i la crisi econòmica. La desfeta d'ERC no ha estat compensada per l'emergència de Solidaritat, de manera que la presència independentista al Parlament és molt inferior després de les eleccions, ni que la sensibilitat independentista sigui molt superior a la de fa quatre anys. Però ni ERC ni Solidaritat no gestionaran el tema, com a molt organitzaran algun espectacle, si les càmeres els enfoquen. CiU farà el que voldrà: diluirà l'efervescència sobiranista en un percentatge afegit d'autonomia financera que costarà uns quants anys de tensions més o menys reals o simulades: és ben sabut que la tragèdia es repeteix en clau de farsa, i si el segon acte de l'Estatut va començar en un cert to èpic i va derivar en vodevil, el tercer no sembla que hagi de passar d'un regateig que potser es diluirà en l'altre gran tema, la crisi. Aquí sí que no sembla que hi hagi dubte: els votants han decidit que la gestioni la dreta, i si el marge de maniobra d'un estat és molt limitat i el d'una autonomia ínfim, no cal dubtar que el nou govern l'exercirà en una direcció que plaurà, i molt, als que l'han provocada: privatitzacions, acomiadaments, liberalització econòmica; si l'electorat confirma aquesta línia a les municipals i a les estatals, el festival serà recordat per a tota la vida, i els que vinguin després, com que no podran tancar la porta, hauran de gestionar la misèria. Un advertiment: en aquesta nova remesa neoliberal es rifen molts números perquè es liquidin del tot les entitats que resten a la societat civil, ara apuntalades pel proteccionisme però cada vegada més acollades. Una línia d'acció ha arribat al cap del carrer i els vencedors no tenen cap intenció d'obrir una porta a l'atzucac a l'estil solidari, preferiran recular en sobiranisme i llançar-se al buit en economia. En nom del possibilisme. Ja ens ho trobarem.

Darrera actualització ( Dimarts, 7 de desembre del 2010 18:28 )
Publicat a
  • Avui 05-12-2010 Pàgina 10

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar nuria rossell (Girona)

Com que no sembla que ningú s'atreveixi a fer un replanteix del capitalisme, estic totalment d'acord amb l'articulista. Haurem d'esperar que aquest monstre desbocat del capitalisme es mengi el poble que li dona vida com Crono o Saturn ho feia amb els seus fills. S'haurà d'esperar que hi hagi una massa de pobres prou importants que facin la revolució o en la versió modernes de les guerrilles, o s'anomena terrorisme? I mesntre estant Catalunya s'anirà empobrint deixant-se robar més i més per a mantenir a uns ganduls que sense els catalans mai haurien fet res de bo!

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter