Política

Recoder avança que els peatges pujaran un 3,45% de mitjana el 2011

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha explicat que revisarà el pla d'infraestructures del tripartit perquè és “impossible” de complir

Creu que el sobrecost de la L9 està provocant un “problema de país” i sosté que el quart cinturó es convertirà en una de les prioritats

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha avançat que el govern pujarà els peatges una mitjana d'un 3,45% i ha reconegut, que tot i que es tracta d'una mesura impopular, “s'ha de fer perquè no hi ha més remei”. Recoder ha assegurat que, en matèria de peatges, s'haurà de seguir un camí basat en els descomptes selectius i les exempcions.

El conseller ha posat sobre la taula una de les primeres discrepàncies amb el govern tripartit: els plans d'infraestructures. En concret, i en declaracions a El Món de RAC1, Recoder ha avançat que revisarà el pla nacional d'infraestructures de futur, que no va comptar amb el suport de CiU, perquè és “impossible” de complir, donat que té previstos 100.000 milions d'euros en vuit anys, segons ha argumentat.

De la mateixa manera, el nou titular vol revisar la línia 9 del metro, “que té una desviació pressupostària molt elevada”. Al seu entendre, és un projecte “indispensable” però que està provocant un “problema de país” pel seu sobrecost. “D'un pressupost inicial de 2.700 milions d'euros, ja portem invertits uns 6.000 milions, i tot el que destinen a aquesta infraestructura de Barcelona, ho deixem d'invertir arreu del territori. Hem de veure què està passant”, ha detallat.

A més, ha afirmat que el quart cinturó es convertirà en una de les prioritats del seu departament. Segons ha dit, “la competitivitat de Catalunya necessita del quart cinturó. S'ha de fer bé, però és inqüestionable que s'ha de fer”.

Pel que fa a les polítiques mediambientals, ha asseverat que s'han d'integrar harmònicament amb la resta de polítiques. En aquesta línia, ha assegurat que els 80 quilòmetres per hora no són l'única manera de “garantir la qualitat de l'aire” a l'àrea metropolitana de Barcelona. “Es poden buscar altres solucions, però encara no sé quines”, ha puntualitzat, després de recordar que fa tot just 24 hores que ha pres possessió del càrrec. Recoder ha matisat així que CiU no té intenció de suprimir la limitació de velocitat a les carreteres que envolten Barcelona, sinó que pretenen “flexibilitzar-la”.

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat ha admès que caldrà “molt esforç, molta imaginació” per poder fer realitat el mandat d'Artur Mas de fer més amb menys, tot i que “no hi ha altre camí”. Al seu entendre, però, el quid de la qüestió serà “saber prioritzar molt”.

Finalment, preguntat sobre la seva impressió respecte la incorporació del socialista Ferran Mascarell en el govern de Mas, ha assegurat que li va causar “una molt grata impressió” quan va saber que seria conseller de Cultura. “Se li ha demanat a una persona de vàlua que s'incorpori a un projecte polític que vol ser inclusiu. A més, és una persona que darrerament, a través de diverses publicacions, ha fet unes aportacions al catalanisme polític, molt interessants”, ha sentenciat Recoder.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.