L'expresident català Jordi Pujol ha contemplat avui, per primera vegada de manera oberta, la independència de Catalunya com una possible “alternativa” davant “la marginació i l'ofec” al qual es vol sotmetre els catalans a l'Espanya actual, i ha dit no veure arguments per oposar-se a un Estat propi.
Pujol, que fins ara sempre s'havia mostrat extremadament moderat a l'hora de parlar de l'opció independentista, ha estat més explícit que mai en el seu últim editorial, en el butlletí electrònic del Centre d'Estudis Jordi Pujol, titulat “Del Tribunal Constitucional a la independència. Passant pel Quebec”.
“Durant molts anys el nacionalisme català majoritari no ha estat independentista. Ha jugat la carta d'un autonomisme que garantís políticament i administrativament un sostre alt, econòmicament viable i amb garantia identitària”, ha recordat.
Aquest nacionalisme majoritari, encarnat per la CiU que ell mateix va liderar durant més de dues dècades, “rebutjava els requeriments que alguns sectors li feien perquè s'adherís a l'independentisme. Tenia arguments per fer-ho. Ara ja no els té”, ha afegit.
Després de subratllar que econòmicament “una Catalunya independent és viable”, Pujol ha admès que encara es podria objectar que no s'ha de “posar en perill la cohesió interna catalana” amb plantejaments independentistes, un argument que sovint utilitza Artur Mas per refredar les expectatives d'un referèndum d'autodeterminació.
“Però fins i tot aquest (argument) perd pes a mesura que s'accentua tant el tracte econòmic discriminatori, amb repercussions socials i humanes. Ara no té arguments polítics i cada vegada menys arguments sentimentals. O econòmics”, ha afegit.
Encara que ha reconegut que l'”opció independentista és de difícil realització”, Pujol ha advertit que l'altra alternativa és la que “imposa” Espanya i que “equival a rendir-se” i a “acceptar la marginació i l'ofec de Catalunya”.
Aquesta última opció seria el “final col·lectiu” de Catalunya, de manera que, “arribat el cas, gent que mai no hauria somiat de fer-ho, votaria independència”, ha afirmat.
Segons l'expresident de la Generalitat, “hi hauria hagut una manera d'evitar això: que s'hagués acceptat que Catalunya és un poble amb personalitat pròpia, amb dret a ser respectat i considerat com a tal. I això era possible dins d'Espanya”.
Segons el seu parer, “fa uns anys” semblava que es podria evitar que Catalunya es veiés davant la disjuntiva d'elegir entre “l'Espanya que el Tribunal Constitucional ha dibuixat” o la independència.
Per a Pujol, abans “semblava viable” una “evolució favorable de la interpretació de la Constitució”, amb el “reconeixement de la personalitat pròpia i diferenciada de Catalunya”, que comportaria una “contribució lleial i a fons per part de Catalunya al progrés democràtic, econòmic, social i de prestigi d'Espanya”.
“Això ha fracassat. Des de fa uns anys s'ha anat consolidant un model homogeneïtzador, de sostre competencial molt baix, és a dir, d'autogovern molt limitat i sotmès a un creixent ofec financer”, ha denunciat.
Però en aquest moment, segons Pujol, “és ingenu pensar que es podrà frenar el procés d'anar cargolant l'autonomia i, de fet, la identitat, l'autogovern, l'economia de Catalunya, amb noves negociacions, com pretenen encara alguns socialistes catalans”.
“Si algun canvi hi pot haver de moment, més fàcil és que sigui per mal que per bé. Per tant, l'alternativa a això ara ja només podria ser la independència”, ha sentenciat.
“Mentre esperem el dia d'un hipotètic referèndum oficial i vinculant, els catalans un objectiu clar sí que tenim: reforçar-nos internament”, ha conclòs

































Comentaris
Sr. Pujol, li dono tota la raó vosté ja va intentar en el seu moment fer que Catalunya es sentís a gust dins d'Espanya i Espanya no ha volgut mai sentir-se a gust amb Catalunya. Ara ens toca a les noves generacions aconseguir separar-nos i fer que siguem bons veïns cadascú a casa seva. Si aconseguim la independència no serà tan difíci portar-se bé amb els espanyolsl, al cap i a la fi som la seua porta a Europa i quan siguem independents necessitaran portar-se bé amb nosaltres obligatòriament.
Bla,bla,bla,bla...paraules,paraules,paraules.... ja sembla aquella canço. Sr. Pujol menys opinar i mes actuar, no em serveixen de res els seus arguments, vull fets. CyU+ERC+SI= 76 diputats= INDEPENDÈNCIA.
No sigueu mes cagadubtes, proclameu-la i aquest poble us seguirà.
Si la independència no arriba aviat, no hi haurà Catalunya per salvar. Ara, Espanya vol apropiar-se del que queda del sistema financer català: les Caixes, que passaran a ésser propietat dels espanyols. Ja abans es quedà els bancs catalans, i un bon grapat de grans empreses. I tot això, utilitzant els diners espoliats als catalans, els 22.000 milions cada any d'espoli fiscal. Els atacs a Catalunya són continus, i els espanyols, després de la derrota de l'independentis me a les urnes (quatre diputats) estan convençuts d'haver vençut Catalunya definitivament i estan en la fase eufòrica de persecució de les restes de l'exèrcit enemic. La situació és realment crítica: o independència aviat, o deixar d'existir com a nació i esdevenir aviat unes simples quatre províncies depauperades i espanyolitzades.
Home, senyor Pujol, doncs ja li ha costat veure el què fa temps veiem molts catalans, jo vull ser més explícit encara, la independència és l'unic camí perquè Catalunya no desaparegui del mapa, la bilateralitat que hem intentat una i altra vegada només la podem assolir essent dos estats diferents en el si de la UE, si ells no ens estimen nosaltres hem acabat concluint que tampoc. Espanya ens acaba estorbant miri com s'ho miri. Fora, s'ha acabat.
Este tio, este viejo caduco y trasnochado, no se ha enterado del resultado de las ultimas elecciones regionales para la Generalidad de Cataluña: lo que esta subiendo es el españolismo (PP+C'S de 17 a 21 escaños), mientras el separatismo se la pega de una manera significativa (ERC+la banda de frikis de Laporta, de 21 a 14 escaños)....
Ah vale !! que los separatistas votais ahora a CiU !! Ese partido que dice que no va a convocar ningun referendum porque lo perderia el independentismo ! jajaja !! me rio en tu cara !
O independència, o serà el "final col·lectiu" de Catalunya. El Sr. Jordi Pujol s'adona perfectament de la situació crítica en què estem.
President Pujol, vostè parla amb l'experiència d'haver fet tractes amb el dos partits majoritaris espanyols, i arribat a la conclusió de que desprès de la sentencia del TC, ja s'ha acabat tota negociació, vostè te influencia dins de Convergència, faci-la servir, crec que ho tindrà mes difícil amb Unió.
El President Pujol ha dit:
“Durant molts anys el nacionalisme català majoritari no ha estat independentista.
Encara que ha reconegut que l'”opció independentista és de difícil realització”, Pujol ha advertit que l'altra alternativa és la que “imposa” Espanya i que “equival a rendir-se” i a “acceptar la marginació i l'ofec de Catalunya”
Si algun canvi hi pot haver de moment, més fàcil és que sigui per mal que per bé. Per tant, l'alternativa a això ara ja només podria ser la independència”
Val mes rellegir les seves paraules, que les meves modestes opinions.
El control total de bancs, caixes i empreses grans i mitjanes, és a dir, tota l'economia catalana en mans espanyoles; l'escanyament financer de la Generalitat, fins que sigui incapaç de prestat serveis als ciutadans, i sigui vista com una pesada càrrega inútil. L'objectiu final dels espanyols és de controlar tota la vida económica catalana i posar-la a llur servei i, alhora, destruir tota la vida política catalana pròpia, mitjançant l'ofegament financer. Això estan a punt d'aconseguir-ho molt aviat. Fins i tot el Sr. Pujol ho veu perfectament: o independència aviat, o Catalunya deixarà d'existir com a col·lectivitat.
Jordi Vallscapdevila, el que no t'enteres ets tu, 21 escanys no son ni de bon tros la majoria.
Avui de partits que s'oposin al soberanisme català la representació és més gran, s'hi han de sumar els 28 del PSC (PSOE). Tots els altres a més de dir com el PSC que Catalunya és nació son coherents i reconeixen que per tant te dret a decidir.
És el moment que el Parlament faci la Declaració d'Independència de la Nació Catalana, adreçada a totes les nacions del món i principalment a la Unió Europea, explicant les raons que tenim per separar-nos d'Espanya, que són moltes i molt importants. Entre els diputats de CiU, ERC i Solidaritat, hi ha prou majoria per aprovar-la al Parlament. A partir de llavors, deixarem d'estar subjectes a la legislació espanyola i Catalunya començarà el seu camí propi com a nació lliure.
Només hi ha una opció: declarar l'independència i tancar caixa. A partir d'aquell moment no surt un euro més cap a Espanya. A partir d'aqui que facin el que vulguin. Com si volen enviar els tancs de la chaconeta.
Unaltra cosa: capdepoble, perquè no et penjes d'un arbre ?.
Sr. Pujol. Mes val tard que no pas mai. Ja es hora que s´hen doni compta que Catalunya te els dies comptats. Ho INDEPENDENCIA, ho anem cap el desastre total i la desaparició de la Nació Catalana. CIU ha de fer el pas i no quedarse com un trist partit autonomiste. Som prou els independentiste s que te Catalunya per fer un Pais de convivencia y prosper. La fractura social que tant es parla, es simplement per a crear por i anar desinflant les aspiracions dels catalans. Es la carta que juguen el PP i el PSOE. Però a Catalunya ja no hi tenen res a fer.
VISCA CATALUNYA LLIURE
capdelpoble, no solament el teu comentari, com sempre no és argumentat, sino que a més ets un maleducat com ho sou tots o la majoria dels espanyols. Has faltat al respecte a aquest sr Pujol que és unavpersona d'edat . No et preocuopis que un dia, si hi arribes tb seras una persona de edat. No em pensava que arriberies fins a quest punt
Doncs jo trovo que la declaracio del president Pujol, és una sorpresa inesperada (parlo per mi), de veritat no hagués pogut imaginar quelcom de semblant. A veure si pot parlar amb el president Mas, i no diria fer li la lliço, pero si fer li compendre el seu nou punt de vista, que al fi i al cap, és el de molts catalans, inclos dels que no diuen rés. ( no ho he comprovat pero és logic)
Visca Catalunya lliure , Joan Laporta president ! ! ! !
MARC-SABATES.COM
cada dia som més els que s'adonen que només hi ha un camí, i és la INDEPENDÈNCIA!! VISCA CATLUNYA LLIURE!
pd: ARA SR PUJOL, cal que es posin a treballar en aquest camí, o tornen a ser paraules buides?
per fi! me n'alegro molt President Pujol. Benvingut al club. Això sí, la independència quan abans millor, s'ha de salvar Catalunya, que està en estat greu i empitjorant.
Perquè en Pujol hagi fet aquestes declaracions n'ha d'haver passat una de molt grossa. I de fet, així ha estat: amb la "bancarització" de les caixes catalanes Espanya pren el control total i absolut de l'economia i política catalanes. Els partits polítics catalans es financien bàsicament gràcies a les caixes catalanes, però si aquestes passen a ser bancs hauran de sortir a la borsa, i per tant estaran subjectes al control polític dels seus accionistes majoritaris, que poden ser ben bé mans espanyoles (Santander, BBVA... per no parlar d'una més que probable OPA). En aquest cas, com obtindran finançament els partits polítics catalans (si és que n'obtenen) ? Només si segueixen les directrius espanyolistes, és a dir, dels accionistes majoritaris. Conclusió: el control polític i econòmic de Catalunya en mans de Madrid. Només queda la Indepenència. Inclús en Pujol ho ha dit !!!
......
Sr Pujol, som molts els que pensem així, fins i tot de la seva coalició, és molt important que persones com vostè que han tingut responsabilitat en el nostre país, arribin a aquesta conclusió, ara falta la fermesa i valentia per aconseguir-la, (la independecia) , i no seria difícil si una majoria del poble decideix proclamar-la.
És que el "tancament de caixes" (com ja ho podem batejar) significarà el "tancament del problema català". Controlades les nostres finances, controlada Catalunya. O Independència o la mort definitiva.
1 2 ...... 4
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.