El PSC s'ha despenjat al Parlament presentant una proposta de resolució que insta el govern de la Generalitat a demanar el traspàs dels fons d'Enresa –l'empresa estatal que gestiona els residus nuclears i que promou la instal·lació del polèmic magatzem temporal centralitzat (MTC)– corresponent al combustible gastat dels tres reactors catalans perquè Catalunya pugui decidir “quina solució dóna” als seus residus, que “en cap cas seria mantenir-los en piscines [com en l'actualitat] sinó en sec”, segons afirma l'impulsor de la proposta i portaveu adjunt del PSC Xavier Sabaté. Això, en última instància, implicaria la construcció d'un MTC català, o d'una infraestructura de característiques similars, i tot plegat després que el PSC mateix, junt amb CiU, ERC i ICV, hagin votat fins a dues ocasions en contra de la candidatura d'Ascó a l'MTC que ha d'acumular els residus de totes les plantes de l'Estat.
La síndrome Fukushima
Sabaté ho justifica en part perquè l'accident de Fukushima haurà marcat un abans i un després, també en la gestió dels residus: “A la central japonesa també els tenen guardats en piscines; això s'ha demostrat que és un problema i no podem ser imprudents durant més temps”. La proposta seguirà el seu tràmit parlamentari, però Sabaté, que revela que ja ha començat a negociar amb CiU, creu que té possibilitats de prosperar. El líder tarragoní també creu que un magatzem català minimitzaria el risc del transport dels residus.
A més a més, la mateixa proposta insta el govern a demanar a l'Estat més capacitat d'influència a l'hora de renovar els permisos d'explotació de les plantes nuclears catalanes, que decideix el govern espanyol a partir de l'opinió del Consell de Seguretat Nuclear (CSN). “Ara no tenim possibilitat d'intervenir i no és lògic que la Generalitat no tingui opinió i que aquesta no sigui determinant”, argumenta Sabaté, que també creu que cal exigir a Madrid la part proporcional de l'Institut de Diversificació i Estalvi Energètic, un altre ens estatal, “per impulsar les energies renovables”.

































Comentaris
El PSC ha perdut el Nord, el Sud i tots els punts cardinals, doncs si a la campanya electoral al Parlament, el President Montilla va rebutjar de pla, i més d'un cop la instal·lació del Cementeri Nuclear a Ascó i a les actuals eleccions locals la Federació Terres de l'Ebre penja un manifest CLARAMENT ANTI-CEMENTIRI..., a que vé ara demanar un cementiri català??..., català de qué?..., els residus els han produït dues empreses, ENDESA i IBERDROLA, una amb domicili social a Madrid, i l'altra al Païs Vasc..., quin benefici deixen a Catalunya per a dir quels residus són catalans??. L'electricitat que ens surt de l'endoll, surt d'una xarxa, on no podem saber de on vé...?, igual que no sabem on va l'energia produ
L'electricitat que ens surt de l'endoll, surt d'una xarxa, on no podem saber de on vé...?, igual que no sabem on va l'energia produïda a Ascó...
El meu grup polític, IMNOVA-PSC de Móra la Nova, es desmarca radicalment d'aquesta proposta del funest Xavier Sabaté, personatge amb llarga carrera PRO-CEMENTIRI.
No sé quins vots pensa recollir el PSC amb aquesta proposta però a la Ribera d'Ebre igual en perden!!
<
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.