Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
sitges

Els partits dialoguen però no tanquen cap acord

Les converses entre CiU, el PP i els dos grups independents avancen, tot i que encara no hi ha cap pacte decidit

Tant el PSC com CiU insisteixen que no hi ha cap acord de govern descartat

Jordi Mas i Miquel Forns, representants de CiU, en una roda de premsa durant la campanya electoral. Foto: M.L.

Les converses entre els partits de Sitges per formar govern continuen, però encara no hi ha cap pacte tancat, ni es descarta cap opció d'acord. Així ho asseguren el PSC, CiU, Nou Horitzó i Sitges Grup Independent, que majoritàriament confien que la situació s'aclareixi el proper cap de setmana. Tot i això, el pacte amb més possibilitats continua sent la suma de regidors de Convergència i Unió, el Partit Popular i els grups independents.

CiU, amb sis representants, i el PP, amb tres, només necessitarien dos dels regidors de NH, o de Sitges GI. No obstant això, es preveu la possibilitat d'incloure en l'acord els dos partits per aconseguir “un govern més favorable, perquè representaria més els ciutadans”, segons el número dos del PP de Sitges i president del PP al Garraf, Ferran Ignasi Llombart. “Encara s'està negociant, però el pacte més possible és el de CiU, el PP i un grup independent o ambdós”, assegura Llombart. La CUP, amb un regidor, també està tenint els primers contactes amb els partits.

Llombart descarta la sociovergència i diu que el seu partit “està centrat” a consensuar el programa amb CiU i els independents amb la intenció que el pacte “se solidifiqui com més aviat millor”. “Els interlocutors dels quatre partits ens coneixem molt. No hi ha hagut exigències de ningú, simplement ganes de treballar”, explica Llombart.

El número tres del PSC i primer secretari de la Federació de l'Alt Penedès i el Garraf del partit, Rafael Roig, afirma que “tot està obert”. “Com a primera força ens toca intentar formar govern, i això és el que estem fent. La nostra obligació és parlar amb tothom i fer un govern el màxim de fort”, afirma Roig, que afegeix que els socialistes “no han descartat cap acord”.

“Possibilitats obertes”

“De moment no hi ha res tancat. Totes les possibilitats estan obertes”, sosté el candidat de CiU, Miquel Forns, a l'hora de valorar les trobades amb els diferents partits. Forns assegura que la federació nacionalista “preveu totes les possibilitats”. “Nosaltres estem molt oberts al diàleg, i la resta de forces, també. M'ha sorprès positivament el PSC, perquè busquen punts de trobada”, explica l'alcaldable de CiU. Segons Miquel Forns, “ara cal plasmar voluntats clares”.

Tant Lluís Marcé, de Nou Horitzó, com Vinyet Lluís, de Sitges Grup Independent, certifiquen que de moment, no hi ha pacte. “Se n'està parlant, però encara no hi ha cap conclusió”, diu Marcé, que assegura “no tenir cap preferència” sobre el possible acord. El partit de Lluís està “escoltant” les propostes d'altres forces, però encara ha de valorar si entra en un pacte de govern. “El tema està totalment obert”, sosté Lluís.

El pacte més probable és el de CiU, el PP i els independents. Els acords encara s'estan negociant
Ferran Ignasi Llombart
número dos del pp
Com a primera força, la nostra obligació és parlar amb tothom i fer un govern fort
Rafael Roig
Número tres del psc
Em sorprèn positivament l'actitud del PSC, perquè està buscant els punts de trobada
Miquel Forns
alcaldable de ciu
Darrera actualització ( Dimecres, 1 de juny del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter