Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Tortosa

L'últim ple del mandat

El ple incorporarà 13 nous regidors: 5 de CiU, els 3 del PSC, els 2 d'ERC, 1 d'ICV, el del PP i el de PxC

Eduard Ena (PSC) també renuncia a l'acta de regidor

Els regidors del PSC van estar molt seriosos en el darrer ple. Cap d'ells repetirà com regidor. Foto: L.M.

L'Ajuntament de Tortosa va celebrar ahir l'última sessió plenària d'aquest mandat. Un ple de tràmit que va servir de comiat per a bona part dels regidors, ja que el nou ple de l'Ajuntament que es constituirà dissabte que ve incorporarà 13 cares noves, d'un total de 21 regidors. El PSC renovarà totalment el grup municipal, així no només l'exalcalde socialista Joan Sabaté ha renunciat a l'acta de regidor, sinó que el número 4 de la llista, Eduard Ena, va anunciar ahir el mateix. Ena diu que renuncia per motius professionals i personals, però és evident que la desfeta del PSC a Tortosa, que ha passat de 7 a 3 regidors, ha influït en la seua decisió. Ena ha estat regidor durant els últims quatre anys i va ser cap de gabinet de l'alcaldia entre el 1999 i el 2007. En el seu lloc entrarà la número 5 de la llista del PSC, Dolors Bel, llicenciada en filosofia i ciències de l'educació i que treballa d'administrativa a CCOO. Les renúncies de Sabaté i Ena fan que el nou grup socialista sigui totalment diferent i amb un portaveu, Antoni Sabaté, que, tot i la seua llarga trajectòria política (exalcalde de Flix, diputat i responsable de Política Territorial a l'Ebre), s'estrenarà dissabte al consistori. De fet, el mateix alcalde de Tortosa, Ferran Bel, considera que s'obre una nova etapa de relació amb el grup socialista. “Es pot arribar a acords de ciutat”, va dir Bel, que no amaga discrepàncies personals i polítiques amb Joan Sabaté.

Però ahir va ser l'hora encara dels regidors elegits el 2007 i Sabaté va aprofitar per acomiadar-se després de vint anys a l'Ajuntament, vuit dels quals com a alcalde. “Ha estat un honor servir el municipi i tinc la voluntat de continuar treballant per Tortosa”, va dir Sabaté, que va dirigir unes breus paraules a la resta de regidors. De manera més extensa es va acomiadar el seu company durant vint anys a l'Ajuntament, José Martín, que va aprofitar per fer una reflexió sobre el descrèdit dels polítics i els valors de la democràcia. Martín també va tenir paraules per a la seua família. “Lamento que, tot i ser professor d'història, no hagi pogut explicar ni la Guerra Civil a la meua filla perquè sempre estava reunit”, va assenyalar Martín. El seu discurs va emocionar més d'un regidor.

No només a les files del PSC hi ha renovació total, sinó que passa el mateix a ERC. En aquest cas, però, no és per cap renúncia, sinó perquè l'executiva local va renovar totalment la candidatura i va prescindir dels dos regidors que els últims quatre anys han governat amb CiU a Tortosa. “Ser regidor et marca i et fa millor persona”, va manifestar el portaveu d'ERC, Ricard Forés. També a CiU hi haurà cares noves: Joan Caballol, Jordi Folqué i Joan Sanahuja van assistir ahir al darrer ple. L'equip de Bel incorpora cinc cares noves i compleix al 100% els criteris de paritat (sis homes i sis dones). Tot i que els socialistes el superen, ja que el grup quedarà format per dues dones i un home. Això sí, el portaveu del grup serà un home.

Un altre dels nous regidors serà d'ICV, Jordi Jordan, que els pròxims quatre anys seurà al costat de Jaume Forcadell. El PP tindrà un altre dels regidors que s'estrenen, Xavier Dalmau, que substituirà Miquel Àngel Monllau, que ha tingut l'acta de regidor des que el novembre del 2010 va plegar un altre dels històrics, Antoni Faura. Finalment, el partit xenòfob Plataforma per Catalunya accedeix per primera vegada a l'Ajuntament tortosí amb Jordi Casanova.

Darrera actualització ( Dimarts, 7 de juny del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter