Jordi Gironès (PSC), president del Consell Comarcal de la Selva, dóna pràcticament per fet que el pacte amb CiU no es repetirà en el pròxim mandat, perquè tot sembla indicar que la federació es posarà d'acord amb ERC. Aquest canvi de parella al Consell Comarcal explicaria que s'hagin frustrat les esperances dels socialistes per arribar a acords amb els d'ERC en alguns municipis de la comarca, com és el cas de Santa Coloma de Farners.
Algunes formacions de municipis de la Selva que confiaven a arribar a pactes de govern amb ERC han fet públiques les seves sospites que els desacords en l'àmbit municipal són culpa d'un acord més gran en l'àmbit comarcal. En aquest sentit, ahir el cap de llista del Partit Independent de les Guilleries (PIG), Joan Ramon Veciana, va dir que només des d'aquesta perspectiva entén l'actitud d'ERC a Sant Hilari, “tan passiva, negativa, distant i poc comunicativa”; “per això sospitem que hi ha una cosa amagada”, afirma. I és que, finalment, CiU governarà en minoria (té sis regidors, mentre que el PIG en té quatre i ERC tres). “Crec que la majoria de la població tenia coll avall que hi hauria pacte PIG-ERC, igual que fa quatre anys nosaltres els vam donar l'alcaldia”, va dir Veciana. Robert Fauria (CiU) va dir que confia que més endavant es pugui arribar a un acord de govern.
Pel que fa al Consell Comarcal, del qual Fauria també ha estat president, el cap de llista de CiU va dir que desconeix si hi ha cap pacte amb ERC. “Primer es constitueixen els ajuntaments i després es nomenen els consellers, no en sé res”, va dir.
Aquesta situació no seria única a Sant Hilari, ja que se n'han viscut de molt semblants a Maçanet de la Selva (on Acord per Maçanet té l'última paraula i tot indica que el tripartit no es reeditarà, fet que permetrà que governi CiU) i Vidreres, on hi haurà un pacte CiU-Vidreres Som Tots-ERC. L'alcaldessa en funcions, Ruth Rosique (PSC), va explicar ahir que es va negociar tant amb CiU com amb Vidreres Som Tots (VST) i que estava disposada a compartir l'alcaldia, però des del primer moment VST va plantejar una demanda impossible, quedar-se l'alcaldia durant els quatre anys. “Plantejaven exigències que no es podien agafar per enlloc”, explica Rosique.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.