El saló de plens de l'ajuntament de Valls mostrava, ahir, un aspecte ben diferent al de fa dos mesos. S'hi estrenaven deu regidors –cinc de CiU, dos del PSC, dos de la CUP i un d'ERC–, d'un total de 21, i els convergents havien guanyat territori en les cadires buides que havia deixat la desfeta socialista. Albert Batet, després de rebre la vara d'alcalde de mans de Manel Odina –el regidor de més edat–, va llegir un discurs inspirat en les Festes Decennals de la Mare de Déu de la Candela, un cop més i “per última vegada”, segons va dir. El text elevava aquestes festes a la categoria d'“escola cívica”, un concepte ple de simbolisme i que l'alcalde ha vist com “un nou espai públic de relacions ciutadanes i com a generador d'un canvi d'estil de govern”. Albert Batet va referir-se a l'“esperit de les Decennals com l'inici d'una nova etapa en què aquest esperit es transformarà en un nou municipalisme cooperatiu”. I també ha estat l'experiència de les Decennals, segons Batet, la que ha inculcat “més consciència de la nostra identitat, del nostre rol i de la nostra projecció en el context de Catalunya”, a més d'una “capacitat de col·laboració i de treball en equip”. El convergent també està convençut que les festes decennals han aportat “una gran complicitat per damunt d'interessos polítics i personals que ha permès crear un nou espai de relació entre l'Ajuntament, la societat civil i la ciutadania que fins avui no havia existit mai”. Albert Batet també va fer referència als temps difícils: “Els pròxims quatre anys ens plantejaran cruïlles difícils que haurem de saber interpretar i superar. Només mirant endavant i treballant avui, per determinar nosaltres mateixos el nostre futur, podrem canviar la situació actual.”
El regidor d'ERC, Jordi Cartanyà, va referir-se als resultats de CiU: “Un govern de majoria pot imposar els seus vots com un rodet”, i va alertar sobre l'elevada abstenció –45%– de les municipals, “un fet que convida a obrir un debat sobre la desafecció política”. Cartanyà va sentenciar: “Anem construint una torre d'ivori on només viuran els polítics.” Francesc Caballero, regidor del PP, i el més veterà juntament amb el convergent Eduard González, va demanar una reestructuració important de les àrees municipals i que el govern no incrementi la pressió fiscal. Rosa Ibarra, cap visible del PSC després de la renúncia de Núria Segú, va insistir en la importància que tindrà per Valls “aconseguir el seu encaix dins del Camp de Tarragona” i va demanar als governants que “Valls recuperi la capitalitat de la comarca”.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.