Les eleccions del 22 de maig han dibuixat un nou mapa polític al Baix Llobregat. El PSC es manté com la força més votada a la comarca, però ha passat de disset a tretze alcaldies. Ha perdut ciutats importants com ara Castelldefels i Sant Feliu de Llobregat, malgrat que, a la vegada, manté la majoria absoluta a Cornellà i Sant Joan Despí. La pèrdua de vots s'ha traduït, a més, en diverses majories simples, com és el cas d'Esplugues, Gavà i Viladecans, i en la possibilitat de pactes de govern amb altres formacions. Aquest és el cas de Sant Boi de Llobregat, on ja s'ha tancat l'acord amb ICV-EUiA.
Els ecosocialistes, tot i no obtenir les deu alcaldies a què aspiraven i ser la tercera força política de la comarca, fan un balanç positiu de les eleccions. “Tenim set alcaldies [tres com a ICV i quatre amb diferents formacions locals] i formem part de gairebé tots els governs gràcies als pactes. Hem mantingut vots i hem augmentat en nombre de regidors”, comenta el president comarcal, Arnau Funes. ICV-EUiA manté el Prat de Llobregat, una alcaldia històrica, recupera Sant Feliu de Llobregat –gràcies a un pacte amb CiU– i perd Molins de Rei, ara a les mans d'una coalició formada pel PSC i CiU. Com explica el president comarcal de CiU, Pep Llop, al Baix Llobregat “s'han fet pactes de tota mena que s'han de llegir en clau local”. Per Llop, els convergents s'han fet un forat al feu socialista. Són la segona força política, han passat de 93 a 115 regidors i tindran vuit alcaldies, de les quals tres seran compartides: Collbató, Molins de Rei i Corbera. CiU viu al Baix Llobregat “l'inici d'un procés de canvi de tendència que s'ha de saber gestionar i visualitzar”, segons Llop. Els convergents mantenen la majoria absoluta a Martorell –on continua Salvador Esteve–, però han perdut una alcaldia històrica, la de Vallirana, i Olesa de Montserrat. A la primera, han guanyat les eleccions els socialistes i, a la segona, el Bloc Olesà, que governarà en minoria.
Segons Funes, els resultats de la comarca mostren com el malestar ciutadà, o “la indignació”, ha anat a parar a un vot de dretes o a organitzacions més locals, en el cas del vot d'esquerra. Aquesta seria una possible explicació de l'entrada de formacions com ara Plataforma per Catalunya, que té representació en sis poblacions: Abrera, Sant Boi de Llobregat, Sant Andreu de la Barca, Esparreguera, Olesa de Montserrat i Viladecans.
Els grups locals tenen més presència al nord del Baix Llobregat. Així, Salvador Prat governarà a Olesa de Montserrat com a cap de llista del Bloc Olesà. A Castellví de Rosanes, Independents per Castellví de Rosanes (Incas-PM) torna a dirigir la ciutat i al Papiol ho farà Junts pel Papiol.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.