Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
MIQUEL FORNS  ALCALDE DE SITGES
EL NEN QUE VOLIA SER ALCALDE
Si alguna cosa caracteritza Forns és la seva passió per les festes i tradicions, i la vocació política. Amb altres infants de la seva edat, de petit jugava a reproduir les festes de Sitges al seu carrer. Forns, però, explica que la seva era una festa “més institucionalitzada”, amb diverses “autoritats”, i ell, és clar, exercia d'alcalde.

“Hem reduït els sous un 12%, són dades reals”

L'alcalde de Sitges condiciona les actuacions de futur del seu govern als resultats de l'anàlisi econòmica que està realitzant l'Ajuntament, la qual donarà a conèixer “les dades reals del deute” municipal

Forns es compromet a escoltar les veus crítiques amb la reforma dels museus de la façana marítima per poder-hi incorporar canvis

Miquel Forns, fotografiat al vestíbul de l'Ajuntament de Sitges. Forns ha exercit quatre anys com a regidor de CiU a l'oposició, Foto: M.L.
Ara volem conèixer què hi ha de fum, i què de realitat en el projecte Qualia”

CiU va recuperar l'alcaldia de Sitges guiada per Miquel Forns, que amb 39 anys lidera un govern compartit amb el PP, Sitges Grup Independent i Nou Horitzó.

Com està funcionant aquest pacte a quatre bandes els primers dies del mandat?

La manera de governar entre quatre formacions sempre és més complexa, però estic molt content per la dinàmica. Es va deixar molt clar que el fonament del pacte havia de ser un projecte polític comú que també es basés en la confiança mútua i la lleialtat, i i això està funcionant.

El PSC es queixa que han presentat l'acord entre les quatre forces però no el seu programa.

El pacte polític va acordar unes línies estratègiques; hem de fer el pla de mandat amb les actuacions concretes, però no sense realitzar primer una radiografia del consistori i el municipi, que és el que s'està fent ara.

Han demanat una auditoria interna amb aquest objectiu?

Hem demanat a Secretaria i Intervenció un tancament de l'exercici amb data 30 de juny i, quan el tinguem, podrem veure l'estat econòmic del consistori i els organismes autònoms. Volem conèixer les dades reals del deute i l'estat de la tresoreria, que és el que ens preocupa més. A finals de juliol estarà acabada, si bé aquesta setmana ja tindrem dades sobre la situació.

El seu govern sosté que el nou cartipàs suposarà una rebaixa en sous del 12% (103.000 euros anuals), però el grup socialista redueix l'estalvi a un 4%.

Hi ha d'haver un aprimament de l'Ajuntament. Per això hem passat de set àrees a tres, i el paquet de cost polític i de confiança s'havia de reduir. El 2003 el govern socialista es va pujar el sou un 40%, i nosaltres ho vam trobar molt exagerat, i vam dir que un augment del 20% era suficient. Sempre hem manifestat que els sous s'havien de reduir aquest percentatge. L'any passat els sous dels càrrecs públics ja es va reduir al voltant d'un 8%, i ara hi hem aplicat aquest 12%. La reducció del paquet de confiança, amb només dos càrrecs, és superior al 50%. Són dades reals.

El govern anterior (PSC i ICV-EUiA) va apostar per impulsar el projecte Qualia, basat en l'economia creativa, que preveia la posada en servei d'una universitat privada d'arts escèniques. Mantindran l'actuació?

La diversificació de l'economia ha de ser una de les premisses del nou govern. Si Qualia suposa la implantació d'empreses que puguin conviure amb el sector del turisme, el comerç, i la restauració, que són el motor econòmic del nostre poble, i a més genera llocs de treball, el govern hi apostarà. Estem analitzant la situació urbanística de Qualia, per saber quines inversions estan pactades. Els quatre grups sempre hem dit que hi havia un component de fum, i ara volem conèixer què hi ha de fum, i què de realitat.

Ha anunciat que eliminarà totes les empreses municipals excepte l'agència de promoció Turisme de Sitges. Per què?

Totes les empreses municipals que dupliquen serveis, costos i personal, seran suprimides, en la línia d'aprimar l'administració municipal. De les sis que hi ha, l'única que apostem per mantenir és l'agència, perquè és una eina vàlida per a la promoció econòmica, i perquè permet asseure en una mateixa taula el sector públic i privat per treballar plegats. És una eina vàlida que volem potenciar i millorar.

Un dels compromisos de CiU era revisar a la baixa l'augment del rebut de l'IBI previst per al 2012. Ho faran?

És un tema lligat al tancament de l'exercici [els resultats de l'auditoria interna], i més encara quan hi intervenen altres administracions, entre les quals l'estatal, amb el Ministeri d'Economia.

El darrer mandat hi va haver veus contràries a la remodelació dels museus de la façana marítima. Es modificarà el pla?

El govern té molt clar que no vol aturar les obres de reforma, però sí que hi vol intervenir per poder modificar el que es pugui, tenint en compte el que opina la ciutadania, per exemple a través de la plataforma ciutadana creada amb aquest motiu. Qualsevol actuació ha de ser possible tècnicament, i no ha d'afectar ni el finançament ni el projecte urbanístic.

Darrera actualització ( Dilluns, 11 de juliol del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter