Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Salvador Esteve promet una diputació austera i transparent

L'alcalde de Martorell es converteix en el primer president de CiU des de la recuperació de la democràcia, amb el suport del PP, el PSC i ERC

Defensa la llei òmnibus i la divisió territorial del país en vegueries

El nou president de la Diputació, Salvador Esteve, rep la vara de comandament de mans d'Andreu Carreras, el diputat de més edat Foto: ORIOL DURAN.

“Em comprometo a exercir la presidència de la Diputació de Barcelona amb transparència [...] i també amb austeritat”. L'alcalde de Martorell, Salvador Esteve, és des d'ahir el primer president convergent de l'ens provincial, que havia estat encapçalat pel PSC des de la recuperació de la democràcia. Un relleu històric que ha estat possible gràcies al tomb municipalista del 22-M i al pacte de govern que CiU i el PP van tancar el juny passat. Esteve –l'únic candidat que aspirava a la presidència– va rebre el suport de la federació (la primera força amb 20 diputats) i del PP, però també del PSC i d'ERC, mentre que els quatre representants d'ICV-EUiA van votar en blanc. En total, van votar a favor de la investidura 47 dels 51 diputats electes (la majoria absoluta se situa en 26 vots).

El ple de constitució va començar quan passaven cinc minuts de les 12, després que una quinzena de funcionaris del centre assistencial Emili Mira i López de Santa Coloma rebessin els diputats amb xiulets i picant casseroles en protesta pel traspàs del centre de la Diputació a la Generalitat. Esteve va entrar a la sala de plens –abarrotada de familiars i autoritats– acompanyat del ja expresident de la Diputació, el socialista Antoni Fogué, de qui va destacar el “treball incansable, de respecte i consideració envers tothom, i de preocupació constant pel paper de la Diputació en la millora de la prestació dels serveis propis i dels ajuntaments”. Durant el seu discurs, ja com a president, Esteve va concretar les prioritats del nou equip de govern: el suport econòmic i l'assistència prioritària als municipis, la simplificació administrativa, la innovació i la millora permanent dels serveis locals, i l'afavoriment de les iniciatives econòmiques dels ciutadans. En aquest últim punt, el president va fer referència a la llei òmnibus, i es va mostrar convençut que ajudarà a donar “el màxim de velocitat a les idees dels emprenedors que vulguin crear un negoci o indústria”.

En un discurs ple de referències a un dels presidents més il·lustres de la Diputació, Enric Prat de la Riba, Esteve es va comprometre a fer “un exercici realista i mesurat de la política i a cercar “el consens i la concertació de manera permanent”. També va recordar el seu pas per l'Associació Catalana de Municipis –que ha presidit des del 2007– i la seva “defensa del municipalisme humanista”. Després de prendre possessió, Esteve es va referir a la divisió territorial de Catalunya i es va oferir a “iniciar un diàleg en profunditat per canviar les lleis territorials al nostre país”. “Com a nacionalista, sempre he sigut partidari de la divisió territorial en vegueries, però prèviament hi ha d'haver aquest diàleg, que ha de ser bàsicament territorial, però també polític”, va explicar.

Prefereixo parlar de la Diputació de Barcelona com a institució de confiança i suport municipal
Salvador Esteve
President de la Diputació
En uns moments difícils, caldrà que [tots els grups] siguem capaços d'obtenir grans acords, al servei de les persones

“Em posaré el sou que em guanyi”

“Si jo crec que cobro massa per la feina que faig, em posaré el sou que cregui que em guanyo, ho he fet sempre allà on he estat”. El nou president de la Diputació, Salvador Esteve, va fer ahir un elogi de l'austeritat, “com una virtut pública que cal segui i fomentar”, i va confirmar la voluntat del nou equip de govern d'aprimar l'estructura de l'ens i d'eliminar les “despeses supèrflues” que pugui tenir la Diputació.

Esteve va explicar que, en aquesta nova etapa, l'estructura de la diputació es reduirà de tretze a cinc àrees executives de govern, que es definiran durant el ple que se celebrarà el 26 de juliol per aprovar la nova organització de la Diputació, en què també es concretaran les persones que ocuparan les àrees respectives. El president només va confirmar que Alberto Fernández Díaz ocuparà la primera vicepresidència, després d'elogiar “la vàlua personal i política” del líder del PP a Barcelona. Esteve va afegir-hi que els actuals 48 càrrecs de confiança que tenen els grups polítics representats a l'ens es reduiran a 45. Fernández Díaz, per la seva banda, va considerar que la Diputació ha de ser “el contrafort dels ajuntaments”, i va destacar que guanyarà “eficiència i agilitat” amb la simplificació de l'estructura.

Darrera actualització ( Dissabte, 16 de juliol del 2011 02:49 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar francesc pomera (Badalona)

Ara que l´estat espanyol , fins i tot Felipe Gonsales mostra la millor predisposició en molts anys a la desaparició de les diputacions, ara tampoc és l´hora?   ...,ara no toca?.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter