Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
mataró

El PSC accepta els càrrecs de confiança de CiU amb condicions

funcions Els socialistes demanen que sigui personal “exclusivament directiu” i que no tinguin cap representació política fixatge L'actual cap de gabinet de l'Ajuntament de Premià de Mar, Francesc Esteve, sona com a nou gerent

Joan Antoni Baron , l'actual cap de l'oposició, en un dels darrers plens de Mataró Foto: R. RAMOS.

El PSC de Mataró està disposat a aprovar els càrrecs de confiança del govern municipal de CiU, després d'haver-ne tombat el nomenament en el darrer ple. El portaveu del grup socialista, Joan Antoni Baron, va admetre ahir que tenen la voluntat de “no obstruir” la feina institucional, però sempre que es compleixin un seguit de condicions pel que fa a les funcions que tindran els sis càrrecs de confiança que vol nomenar l'alcalde, Joan Mora.

Els socialistes exigeixen que siguin càrrecs “exclusivament directius” i que en cap cas tinguin representació política. A més, reclamen que les funcions de tots ells s'expliquin en una junta de portaveus, que el govern de Mora sigui flexible per modificar aquestes funcions si sobrepassen l'àmbit directiu, i que s'elabori un informe jurídic que justifiqui el nomenament d'un nou gerent i d'un coordinador de Relacions Institucionals. Baron defensa que aquesta proposta coincideix amb el que ja van exposar durant el ple de cartipàs i que Mora no va voler escoltar. “Van preferir confiar en el vot d'altres forces polítiques, amb el resultat conegut per tothom”, assegura l'exalcalde.

Joan Mora treu dramatisme a les paraules de Baron i defensa que una part de les condicions que posen “eren informacions que ells ja tenien”. “Malgrat tot, no tenim cap problema a aclarir tot el que s'hagi d'aclarir”, va insistir l'alcalde, que considera que es “bo” que el PSC col·labori en el normal funcionament de l'Ajuntament i no es dediqui a posar pals a les rodes. Amb l'objectiu de desencallar el nomenament dels càrrecs de confiança, Mora ja ha parlat amb la majoria de grups de l'oposició i, si ningú hi té cap impediment, convocarà un ple extraordinari dilluns vinent per aprovar, en un segon intent, la incorporació d'aquest personal eventual.

En aquest sentit, confia que ICV-EUiA, que van canviar el sentit del vot a última hora i es van oposar als nomenaments, també reconsideri la seva posició. El portaveu dels ecosocialistes, Esteve Martínez, va puntualitzar ahir que el vot contrari va estar condicionat en tot moment a les explicacions que donés l'alcalde sobre la creació de la figura del gerent, però també admet que es van sentir molestos en saber que Mora havia fet arribar un document sobre les funcions d'aquest directiu només al PSC. “Si durant la junta de portaveus prèvia al proper ple extraordinari el govern ens dóna suficients explicacions, ICV-EUiA facilitarà la sortida a aquesta situació”, va manifestar Martínez, que també reclama més transparència al nou Ajuntament.

El gerent podria ser Francesc Esteve

L'alcalde de Mataró, Joan Mora, es manté hermètic i es nega a avançar cap dels noms que ocuparan els nous càrrecs de confiança. Malgrat això, són moltes les fonts que donen per fet que el futur gerent de l'Ajuntament serà l'actual cap de gabinet al govern municipal de Premià de Mar, Francesc Esteve. Mora ni confirma ni desmenteix, i l'únic que avança és que, com a mínim, la meitat dels nous coordinadors d'àrees seran personal “que ja treballa a la casa”. A banda del gerent, que cobrarà 89.000 euros bruts anuals, s'han previst els càrrecs de coordinador de l'àrea d'Administració i Atenció Ciutadana, el de Serveis Territorials i Via Pública, el de Participació i Serveis a les Persones i, finalment, el de Relacions Institucionals. Aquests càrrecs cobraran entre 68.000 i 73.000 euros.

Darrera actualització ( Dimecres, 20 de juliol del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter