El portaveu del govern, Francesc Homs, s'ha oposat aquest dimarts a la reforma de la Constitució plantejada pel cap del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i ha acusat PSOE i PP de pretendre “carregar-se l'autonomia financera” de la Generalitat.
Zapatero ha emplaçat avui al Congrés a PSOE i PP a presentar una proposició de llei abans que acabi aquesta legislatura per aprovar una reforma de la Constitució que reculli la limitació del dèficit, en línia amb el que estan plantejant altres països de la UE.
La rèplica de la Generalitat ha arribat de manera immediata des de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) que se celebra a Prada, on Homs ha acudit per impartir una conferència sobre sobirania fiscal en la que ha exposat el full de ruta del govern per aconseguir el pacte fiscal.
Homs ha assenyalat que a l'“espera de conèixer els detalls” de la reforma proposada, el govern “es mirarà amb molta cautela i precaució qualsevol reforma constitucional que vingui de la mà del PSOE i el PP”.
Per a Homs, limitar el sostre de dèficit de la Generalitat, inclosa en el marc d'una reforma més general, suposaria “liquidar l'autogovern de Catalunya ja que, sense autonomia financera, no hi ha autogovern”.
“El que no pot ser és que vingui impostat per Madrid, perquè és carregar-se l'autonomia financera de Catalunya”, ha assenyalat Homs que ha afegit que des del govern es proposarà un “front en contra, contundent i claríssim”, demanant a “totes les forces polítiques catalanes” que s'hi oposin.
D'aquesta manera, Homs ha instat els partits catalans amb representació al Congrés i, “especialment al PSC”, per ser el partit que més diputats té a Madrid, que s'oposi a la reforma i la impedeixin “si està a les seves mans”.
Homs ha plantejat aquesta proposta de modificació com un atemptat a l'autogovern de Catalunya “que tant ha costat aconseguir els últims anys” i per això ha assenyalat que, la seva defensa, és “un valor compartit” entre totes les forces polítiques catalanes que “han d'abandonar discussions partidàries per fer-li front”.

































Comentaris
Venga, la misma cantinela que siempre. Ahora que vienen eleecciones, mama, mama, es que la señorita me tienen mania. A ver si asi nos da un poco de pena y alguien les vota. Que nivel de politicos . . . .
El que el deficit este en la Consti, es lo mismo que ya tienen en USA y por eso para modificar ese limite hace falta una aporbacion de las camaras como paso el 2 de agosto, es lo que ha "pedido" Merkel y Sarkozy y es lo logico ademas. No puede el gobierno de turno endeudarse hasta las cejas y despues de las elecciones, mierda para el que venga como hizo el Trispartit en Cataluña. Debe haber un limite presupuestado y manejarse dentro de ese limite. Algo plenamente razonable.
¿Ara protesteu, després de anys de votar a favor del PPSOE y de regalar los nostres diners a les concessionaries d'autopistes del Real Madrid que cobren peatge alsa catalans? Ara lo que heu de fer és parar lo cul.
I Arnau, sembles Zapatero.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'agradaria saber quan penseu amb quin idioma ho feu? És molt important i suposo que no tindreu inconvenient en dir-m'ho.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'agradaria saber quan penseu amb quin idioma ho feu? És molt important i suposo que no tindreu inconvenient en dir-m'ho.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'agradaria saber quan penseu amb quin idioma ho feu? És molt important i suposo que no tindreu inconvenient en dir-m'ho.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'agradaria saber quan penseu amb quin idioma ho feu? És molt important i suposo que no tindreu inconvenient en dir-m'ho.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'agradaria saber quan penseu amb quin idioma ho feu? És molt important i suposo que no tindreu inconvenient en dir-m'ho.
contundencia? ui quina por que feu al vostre amo castellà....
contundencia? ui quina por que feu al vostre amo castellà....
Home, el senyor Casanovas ja es veu de quin pal va. Però C i U, hauria de veure què farà, que així estem morts més aviat o més tard.
Sapigueu fer-vos dignes de Catalunya!
Todavía no hay absolutamente nada, aún no han escrito ni siquiera la primera letra de la primera palabra de la primera frase del preámbulo de una reforma de la constitución. Pero ya braman, vociferan, berrean, ladran, acusan, cargan e incriminan que quieren atentar contra el autogobierno del capitán Más o menos. Los que quieren que las Constituciones nacionales recojan la limitación del déficit son Alemania y Francia. Como buenos alumnos europeos, el PSOE y el PP se disponen a reformar la Constitución del 78. Si los nacionalvictimi stas quieren lloriquear y soltar el habitual lloriqueo lleno de insultos que los caracteriza, que bramen y aúllen contra Francia y Alemania. Claro… ¿Pretenden seguir endeudándose a gogo como los reyes del mambo? Del sur, tenían que ser. . Por favor…. Esta gente cree que pueden hacen lo que les salga de las narices…. Lo que no quieren de España sin duda se lo tragarán de Europa. Increíble.
Senyor Jordi Vall Capdevila, m'heu ajudat molt; com que no sè el xinès per això no us comprenc mai.
Senyor Carol, si us assabenteu de com funcionen els Lans alemanys entendreu més el que es preten fer. I si els vostres escrits fossin en valencià jo us entandria més.
Esteve Roure punset sto no tiene nada que ver con los Bundesländer alemanes. Los Bundesländer no pintan nada en el hecho de recoger la limitación del déficit en la Constitución de los diferentes países miembros de la UE:
Esteve Roure Punset esto no tiene nada que ver con los Bundesländer alemanes. Los Bundesländer no pintan nada en el hecho de recoger la limitación del déficit en la Constitución de los diferentes países miembros de la UE:
El senyor Daniel Carol diu que encara no s'ha escrit res. Que sabem encara no, però quant aquest dos partits nacionalistes espanyols es psoen d'acord, les coses pinten malament i ja veurem. El senyo Daniel, també se li veu el llautó i el nacionalisme espanyol i fa tot un discurs sobre l'economia alemanya, vaja, que la seva conclusió va a parar a les del PP, que per cert, interssant això de que un valencià escrigui per aquí en castellà!?
Francesc Bonastre has fet una exposició maravellosa. Ara sabem que saps delirar (com la majoria dels addictes d'aquest racó). En materia de delirios podrás aprenderme muchas cosas, pero el valenciano, no me lo enseñarás.
Senyor Carol, i tant que té que veure; faci el que es faci sempre hi perdrem. Els Lans alemanys, per llei, no paguen més del 4,5% del seu PIB i Catalunya paga un 10%.
Esteve Roure, no tiene absolutamente nada que ver, no mezcles el tocino con la velocidad, la limitación del déficit es para toda la UE, los Bundesländer aplicarán la limitación como lo haran todas las regiones de Europa y todas las Autonomías, incluída la vuestra (por supuesto).
CyU, com sempre, fent el ridícul...
1 2
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.