La Federació de Municipis de Catalunya (FMC) reclama a l'Estat i al govern que no s'ofegui econòmicament els consistoris i que, mirant clarament cap al 2012, s'eviti una situació econòmicament crítica que podria posar en perill fins i tot la cohesió social del país. En aquest sentit, el PSC demana un model de finançament municipal sense retallar aportacions, de les quals l'Estat i la Generalitat podrien esdevenir els grans morosos. Aquest és el missatge que van voler traslladar ahir a la tarda el president de la federació i alcalde de Sabadell, Manel Bustos, i el primer secretari del PSC a Girona i president del grup parlamentari socialista, Joaquim Nadal.
En la lluita contra aquest horitzó crític que el PSC va dibuixar, Bustos proposa, d'una banda, definir un model de finançament clar i, de l'altra, que l'Estat compensi d'alguna manera els 3.700 milions que ara exigeix als ajuntaments a compte de la liquidació del pressupostos del 2008 i el 2009: “Com que no tenim un model de finançament estable, just i democràtic, tot i les revisions puntals, rebem un 25% de la participació de l'Estat”, va explicar Bustos. “El govern espanyol va fer un càlcul per a aquests dos exercicis que va ser erroni i ara reclama a tots els ajuntaments 3.700 milions ”, hi va afegir.
La Generalitat no paga
A l'altre costat de la polèmica hi ha la Generalitat. El govern deu als ajuntaments, segons el PSC, prop de 500 milions d'euros, només del 2011. El PSC ha fet un estudi del que deu la Generalitat en uns 30 municipis mitjans i se superen els 60 milions d'euros “Si sumem les retallades, el que devem a l'Estat i el que no paga el govern, tot això ofegarà els ajuntaments”, va criticar el president de la FMC. “No volem que l'Estat i la Generalitat, a més, vagin aprovant lleis que escanyin els ajuntaments”. Per això, i segons Nadal, és imprescindible una “clarificació competencial i de recursos”. Cal saber “qui fa què, i amb quins diners”, va dir. Ahir, el PSC va convocar a una reunió de partit als responsables municipals de la federació de Girona per explicar-los precisament la situació actual i les seves propostes.

































Comentaris
Això ho vol tothom. Per què no ho van fer quan governaven? Aquets ineficients ja pretenen tornar a enredar el personal.
Són ells, els que encara estan al poder i que reclamen aquets diners als ajuntaments. El seu cinisme no te límit.
Què vol dir que "volen un tracte just als ajuntaments"? És que hi ha algú que vulgui un tracte injust? Són paraules buides i res més. Per altra banda l'espectacle d'hipocresia és fascinant. El PSOE a madrit tanca amb candau la possibilitat de que els ajuntaments es financin amb deute. I després va el PSOE a Catalunya i protesta contra això. PSOE contra PSOE. Tot fals i de cara a la galeria. Hi ha eleccions i ens prenen per ximples.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.